/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
fordel it hastighed hjemme
Fra : snaptil
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 05-12-07 15:48

er det muligt at få noget software der fordeler eller "suger" mere hastighed fra en del forbindelse.
hvis ja, hvilke? gerne freeware eller deslige

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-07 15:51

Det er ikke lige umiddelbart mulighed for vil jeg mene. Det er altid det langsomste led der bestemmer hastigheden.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 210 point
Dato : 05-12-07 16:18

Du kan sætte brug af båndbredde begrænsninger på programmerne på en PC

Der findes mange f.eks.

http://bandwidthcontroller.com/trafficShaperXp.html

http://www.newfreedownloads.com/find/bandwidth.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-07 21:15

Normalt vil det ikke være nødvendigt, at tildele båndbredde til lokale PC'er, så længe der er tale om almindelige datapakker som mail, almindelig søgning og kandu m.m. - Det vil kun tage en ganske lille del at den tid du er koblet op.
Det er først når der virkelig er gang i sagerne, som store kraftige on-line spil, at det "trækker tænder ud" på netværket. Her er der et konstant duplex flow af data, som skal informere om skærmopdatering og udsendelse af egne bevægelser. Et sådant spil kan nemt vare i flere timer, så her er trafikregulering af lokalnettet berettiget.
Så er der lige de store download af musik og især film, der er stærkt resourcekrævende.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-01-08 13:56

ja severino, det er sådan at en kammerat af mig deler internet forbindelse med sin nabo, som konstant hører netradio. Min Ven vil gerne spille cs-strike, pc-spil, som egentlig ikke "suger" så meget, men kræver at forbindelse er ledig.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 09-01-08 14:00

Tak for svaret WinXPeter.
det er vel den eneste mulighed der er, med mindre man kan sætte noget hardware efter router?