/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvad er det der er sundt rfou???
Fra : ram2
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 11-02-03 23:36

Er denne opskrift sund??

Nedenstående opskrift skrevet af rudolf - findsvar.dk / rfou kandu.dk. er kopieret fra et andet board.

Det er ubegribeligt, at han i sin trang til konstant at formidle et eller andet bavl til gud og hvermand han tror gider se på det, ikke har så megen fornemmelse for, hvor hans videngrænse går til, at han undlader at skrive noget fordrukkent sludder som nedenstående, med overskriften "Sund og velsmagende salat".

Hvordan kan man i en salat-opskrift bruge:
Bacon
Miracle Whip (mayonnaise)
Solsikkefrø
Sukker
og så kalde den sund? Godaw do!!

Ethvert barn i folkeskolens 3. klasse kan se på opskriften, og konstatere at det er en fedtbombe, endda en meget stor fedtbombe og dermed absolut ikke sund.

Om den er velsmagende, er en subjektiv vurdering.
Men når man bruger Miracle Whip i tilbehør til et hovedmåltid, så er niveauet sat.
----------------------------------------------------------------

Kopi fra findsvar.dk skrevet af den store "altvidende redakteur".

[citat]
Skrevet: Tirs Feb 11, 2003 13:34 Emne:: Sund og velsmagende salat

--------------------------------------------------------------------------------

Broccolisalat

Broccoli 2 hoveder
Solsikkekerner 1½ dl.
Rødløg 1-2 alt efter størrelse
Rosiner efter smag
Bacon i tern 150 g

Tilberedning
Broccolien plukkes i fine små buketter – brug evt. en saks
Rødløg snittes i tern
blandes m. rosiner og solsikkekerner og vendes i dressingen, hvorefter det hele trækker mindst 3 timer.

Bacon ristes og drysses over salaten inden serveringen

Dressing
Miracel Whip 1½ dl.
sukker ½ dl.
salt
Vineddike 3 teskeer
blandes godt
[/code]

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-02-03 05:36

Nej, den er faneme ikke sund....overhovedet...og så med broccoli..

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-02-03 09:32

Hej ram2

Jeg har fundet et par gode kalorietabeller, så kan læserne selv prøve at se hvor "sund" den nævnte salat er. Man kan jo undlade at bruge de usunde/fedende ting, når man har fundet ud af hvad det er, men så er det sellvfølgelig ikke den salat.
Ram2, jeg forstår godt budskabet i dit indlæg, men det er jo op til kandu's brugere, om de gider læse de indlæg. Jeg har det selv sådan, at hvis jeg ikke gider bruge min fritid på det, så lader jeg være. Sådan har jeg det også med TV. Hvis der ikke er noget jeg ønsker at se, lukker jeg ikke op.

Med venlig hilsen
Franksp

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-03 09:35

Hej ram2 igen

I min skriveiver glemte jeg de links jeg lovede

Her er de:

http://www.kalorietabel.dk/

http://www.forbrugerstyrelsen.dk/pj/pj0396bi.htm

Bedre dennegang

Franksp

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-02-03 10:03

Hej Ram2
Hvorfor blander du to forum sammen
Dengang du selv var madredaktør på Findsvar,var du meget imod at man blandede kandu og findsvar sammen.
At du så ikke kan bruges mere på http://www.findsvar.dk/ som madredaktør,er en helt anden sag.
Det behøves du da ikke at være ked af det kommer du såmænd,nok over efter et par år.
Og husk på,en enkelt opringning,så er hjælpen på vej
Jeg kan ikke se at en opskrift fra http://www.findsvar.dk/ kommer os ved.
MVH og god bedring
Brian

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 12-02-03 14:10

Man må da håbe, det ikke er nogle med forhøjet kolestorol eller for meget fedt i blodet, der gir sig i kast med den såkaldte "sunde" salat.

Han kunne jo godt have udeladt ordet sund, for velsmagende kan den jo godt være, men sund nej

med venlig hilsen
bantam

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 16-02-03 09:59

Tak for svaret Franksp.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-02-03 10:14

Brian - Du er og blir' en nar.

Du havde så travlt med at oplyse om, at du havde været psykisk syg - Er du sikker på at det er overstået???
Du fatter ikke IKKE EN BRIK. Fis du over på findsvar - der er hårdt brug for dig.
Dér sker, ligesom hos dig, ikke en skid, så selv det gylle du og rudolf kan lukke ud, kan vel forbedre boardets statistik.

Med hensyn til dem der har forladt boardet, kan jeg lige erindre dig om, at det har de gjort fuldstændigt af egen fri vilje i protest mod tåbeledelse, og klovne indlæggere som bl.a. dig. Efterfølgende er boardet skrumpet ind til nul og niks.

Skynd dig nu at skrive til Kandu, og klag over mig.
Det var nemmere hvis dette var findsvar, så kunne du som en lille hund lægge dig på ryggen og logre for zonker, og vupti, ville han slette indlægget.

Du behøver ikke replicere dette - du er for dum, og jeg gider ikke spilde mere tid på dig.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-02-03 22:07

Vil man ikke bruge opskriften kan man da bare lade være. Men det er jo også bare et fantasiløst påskud for at kunne svine mig til.

At det skulle være så overraskende at rfou og Rudolf er samme person er ubegribeligt, idet jeg har underskrevet med begge navne på Kandu.
Især i den meget lange tråd, hvor jeg blev upopulær med at opponere imod et sprogbrug og debatform, som den ram2 benytter i dette indlæg.
Men ram2 - hold Du Dig til rønnebær hvis de da ikke er for sure.

rfou/Rudolf http://www.kandu.dk / http://www.findsvar.dk/