/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyden er væk!
Fra : tris01
Vist : 446 gange
77 point
Dato : 05-12-07 00:10

Hej!
Lyden er ligepludselig forsvunden fra min PC!
Det skete mens jeg sad og kiggede på hjemmesider, så jeg har måske trykket på en forkert knap.
Jeg har ikke en 'klejne' forstand på pc'ere, så nogen herinde har måske en ide om hvad der er sket, og hvordan jeg kan fikse det?.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 87 point
Dato : 05-12-07 00:48

Prøv at højre eller venstre klike på dit højtaler ikon nede i højre hjørne, så kommer du frem til indstillingerne, måske har du slukket eller skruet ned for lyden. Har du prøve at genstarte.

Kommentar
Fra : blueboss

Dato : 05-12-07 06:21

Hej

Endten er det, som stig54 siger, eller måske har din computer en decideret knap til at "mute" lyden. Har du en bærbar, så kig på tastaturet (eller eventuelle "ekstraknapper" nær skærmen) og led efter en afbildning af en højttaler. piktogrammet for højttaleren er en slags trekant med en "tut" i enden. måsker er der en streg over piktogrammet (for at indikere, at denne knap fjerner lyden).
Tryk på denne knap og se om lyden vender tilbage. Er billedet af højttaleren eksempelvis gult eller blåt, skal du kigge ved siden af mellemrumstasten for at finde en "FN" knap. Den skal så holdes nede, imens du trykker på tasten med højttaleren.

Kommentar
Fra : tris01

Dato : 05-12-07 12:04

Hej igen
Da jeg kiggede på tastaturet lyste Num Lock'en gul.
Jeg klikkede på højtalerikonet i højre hjørne, og balance "dimsen" var helt i bund. Nu virker lyden igen. Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 05-12-07 12:05

Tak for svaret stig54.