/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kalenderlys og Vista
Fra : yearhouse
Vist : 3238 gange
200 point
Dato : 04-12-07 22:43

Daws mej jer

Jeg har det hyggelige kalenderlys liggende i en mappe på mit skrivebord. Jeg følger anvisningen...MEN...jeg kan dæl´me ikke finde en fil, der hedder "kalenderlys.htm" når jeg skal vælge program: Ingen elementer at vise.

Fungerer det ikke på Vista?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 04-12-07 23:01
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 04-12-07 23:16

Der er STADIG ikke en htm fil......Ellers er det da bare det store Explore-ikon

Muligvis vil Vista ikke håndtere animerede....9

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-12-07 09:02

Prøv at kigge her :
http://vistaguide.dk/forum/
Eller læg selv spørgsmålet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 12:58

kører du som administrator for det er nok nødvendigt for at installere det som det skal (højreklik kør som adm)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 14:47

Tak tak Miritdk.........

Men HVOR skal jeg højreklikke?

Altså: Jeg har pakket halløjet ud på skrivebordet. I mappen ligger der jo alle disse billedfiler, et tekstdokumen og en fil der hedder kalenderlys.html.

Så går jeg ud og højreklikker på skrivebordet og vælger Skrivebordsbaggrund. I Gennemse finder jeg så mappen, og prøver at vælge "kalenderlys.html" men der er "ingen elementer at vise":

"Denne fil er ikke en af de understøttede filtyper, som omfatter .bmp, .jpg, .jpeg og .dib

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 14:55

tjah godt spurgt - vista og de mærkelige nye ting - jeg downloadede det til xp helt efter anvisningen - det gik fint - så bliver dig svar skyldig

forsøger lige om en eller anden ved bedre

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 15:00

Så er jeg måske slet ingen "fjols-40"?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 15:04

nej - jeg tror simpelthen ikke den er kompatibel til vista - er jo en gammel kalender trods alt

nå men nu fik jeg kalenderlys i stedet - og du har ret det er faktisk temmelig hyggeligt

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 15:10

NU lyser misundelsen sq.......Måske er der andre, der ved noget...så jeg venter lidt endnu. (ikke til d. 24.)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 15:12

højreklikke du når du henter fra nettet og vælger kør som adm ???

højreklikker du når du via gennemse skal vælge html filen ?? (det er jo script fil og ikke billedfil som sådan så se lige om du kan vælge med pilen hvor formaterne står)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 15:25

jeg har muligheden for at vælge baggrundsfil - eller html dokumenter(htm html) - det er der du skal kigge HVIS vista vil have den ind.

(køres som adm ved højreklik ???)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 17:39

Men jeg ER administrator....ikke andre Brugere. Det er korrekt, at jeg kan åbne dénne html-fil. Der kommer så en advarsel om ActivX og den tillader jeg. Så åbner lyset flot på skærmen....Men jeg aner stadigvæk ikke, hvordan den skal blive Skrivebordsbaggrund.
Jeg HAR prøvet at højreklikke på lyset og vælge "Andvend som baggrund" men der kommer blot et fast kedeligt billede

Og DET bytter jeg squtte for min Skrivebords-NissePige-som-er-sååååååååå-sexet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 17:42

jamen du kan jo ikke have den samtidig som sexede miss nisse alligevel -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 17:44

ps du skal ikke klikke på noget billede - du skal i skrivebord - gennemse - finde htm filen og så ok - gør den ikke som den skal kan den ikke -

hører lige stl_s ad

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 17:45

Citat
hvorfor ikke tænde et lys i mørket, i stedet for at sidde og brokke sig i dét

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 17:50

Naiiiiijjjj Miritdk...

Selvfølge skal jeg ikke ha´ en pige med stearinlys på min skærm....Fy da

Jeg mener blot......at den søde nissepige bliver blot gemt væk....MENS jeg har kalenderlyset.

Pige+Stearinlys = .

Men stadigvæk....Der ER ikke nogen .htm fil, men en .html fil

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 17:51

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 17:54

er det nu kreativ eller dirty thinking ?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 17:57

Tror det er en kombination?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 18:01

ok SÅ er det kreativt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-07 18:04

prøv når du har trykket på gennemse så må du kunne trykke på Filtype og her vælge html, hvis du kan det så vil du nu kunne vælge din html-fil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 18:06

jeps eller baggrundsfil som normalt viser sig når man går på gennemse i skrivebordet

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 18:16

Der er INTET at vise..........men i mappen ER html-filen.....det kan bare ikke bruges i min Vista

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 08-12-07 18:24

Kort og godt...

Glem projektet - det virker IKKE i Vista.... (som så mange andre ting)...

Hen ad vejen vil der nok komme temaer til Vista med disse ting, men i øjeblikket er der INGEN.....

Da Vista kom på banen var der "kun" ca. 650 programmer der overhovedet virkede i Vista....

Nu er man oppe på ca. 2500 - men der er laaaaaang vej endnu.....

Så julen 2010 er den sikkert i hus (med mindre Vista er "skrottet" i mellemtiden) - den er sendt ud 2-3 år for tidligt og var slet ikke testet ved udgivelsen....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-12-07 18:28

Hvis du ikke i filtyper kan vælge en af disse 3:

Baggrundsbilleder
Alle billedfiler(*.bmp, *.gif osv)
HTML dokumenter osv

Så vil du ikke kunne få det til at virke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 18:29

netop bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 18:31

Citat
Denne fil er ikke en af de understøttede filtyper, som omfatter .bmp, .jpg, .jpeg og .dib
... så

Baggrundsbilleder
Alle billedfiler(*.bmp, *.gif osv) <---------------- ikke den - brug pilen og vælg en af de andre
HTML dokumenter osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 20:35

Nå er nu gennemgået af stl_s og det KAN ikke lade sig gøre og han ved da hvad han snakker om - alt for meget sikkerhed kan også gå hen og blive træls

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 08-12-07 20:52

Jamen så vil jeg beholde min lille nissepige.....uden stearinlys.

Men tak til jer alle for forsøg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 20:55

godt du har hende så

synes lige der er for meget man ikke kan på vista - ikke noget særligt ønske her bortset fra nysgerrigheden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 20:57

ps vi prøvede med et ganske alm gif fil lavet af de billeder der lå i scriptet - det kunne heller ikke komme på skrivebordet i vista - bare surt

Kommentar
Fra : bentjuul