/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
En printer og 2 computere.
Fra : spimmer
Vist : 2765 gange
200 point
Dato : 04-12-07 21:24

Hej.
Jeg har et lille problem:
Jeg har 2 computere og én printer. Printeren er forbundet til den ene maskine med et USB stik. Hver gang den anden maskine skal kablet flyttes!
Kan det ikke gøres på en mere smidig måde?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-07 21:30

Hvis du får de to computere til at "snakke sammen" så indstiller du printeren som "netværksprinter" sådan gør vi med alle vores pc'ere og ene printer

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 04-12-07 21:33

Hej.
Det kan jeg godt gøre, men jeg vil gerne have at de begge kan udskrive uden at den anden er tændt - jeg forestiller mig et fordelerstik,eller noget i den retning.
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-07 21:38

Du kan selvfølgelig købe en netværksprinter, som tilsluttes din router, enten med kabel, men du får også nogle som trådløst snakker med routeren.
Men ellers:
Sådan deles printeren
Åbn Printere og faxenheder.
Højreklik på den printer, du vil dele, og klik derefter på Deling.
De viste indstillinger under fanen Deling er forskellige, afhængigt af, om deling er aktiveret på computeren. Instruktioner om næste trin får du ved at klikke på den indstilling, der beskriver, hvad du ser under fanen Deling.
Jeg kan se tekst, der angiver, at printerdeling skal aktiveres.

Du skal aktivere printerdeling ved at køre guiden Netværksinstallation. Start den ved at klikke på hyperlinket under fanen Deling, og følg derefter instruktionerne. Benyt denne fremgangsmåde igen, når deling er aktiveret.
Jeg kan se indstillinger for deling eller ikke-deling af printeren.

Klik på Del denne printer under fanen Deling, og skriv et navn til den delte printer i feltet Sharenavn.
Hvis du deler printeren med brugere, som anvender anden hardware eller andre operativsystemer, skal du klikke på Yderligere drivere. Klik på miljøet og operativsystemet for de øvrige computere, og klik derefter på OK for at installere flere drivere.
Drivere til brugere med andre versioner af Windows (Windows 95, Windows 98 eller Windows NT 4.0) findes på support-cd'en. Printerdrivere til Windows NT 3.1 og Windows NT 3.5 medfølger ikke.

Klik på OK eller på Luk, hvis du har installeret flere drivere.
Åbn Windows Firewall, hvis du har udført ovenstående trin og stadig ikke kan dele printeren. (Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Windows Firewall, hvis du vil åbne Windows Firewall.) Derefter skal du markere afkrydsningsfeltet Fil- og udskriftsdeling under fanen Undtagelser.

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter Printere og faxenheder, hvis du vil åbne Printere og faxenheder.
Du kan også dele en printer i Printere og faxenheder ved at klikke på den printer, du vil dele, og derefter klikke på Del denne printer under Opgaver i den venstre rude. Denne indstilling er kun tilgængelig, hvis mapper er indstillet til at ligne en webside, og der er valgt en printer. Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Printere deles som standard ikke, når du installerer dem under Windows XP Home Edition, men du kan vælge at dele alle de printere, du installerer på computeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-12-07 21:38

En USB print server gør det.

Jeg har 4 printere, som kan rækkes fra alle (3) mine PCére.

Ole P. Bielefeldt
www.familyteemaker.dk

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 04-12-07 21:40

Hold da op, det var mange svar hurtigt.
Dette produkt kan løse opgaven hurtigt og billigt.

http://www.sandberg.it/product.aspx?id=130-55

/ MJ

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-07 22:40

Hvis du har trådløst netværk, så kunne det måske være en fordel at benytte sig af det, og spare en "snublesnor".
Både Lexmark og HP er fremme med en USB printer med indbygget netkort.
Så kan alle scanne og printe som de lyster, uanset og printeren står det ene eller andet sted. Når blot der er forbindelse mellem printer og AP'en, så køre det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-07 22:41

OBS! der findes naturligvis også andre mærker med indbygget netkort.
De nævnte er blot nogle jeg stødte på i de nye reklamer!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-07 02:02

En anden mulighed er at gøre som jeg, købe en trådløs router med printserver, det virker både med og uden kabel, min løsning er både billig nem: http://computersalg.dk/produkt.html?varenummer=234626&SamleMenuID=12&gruppe=5145&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems for nogle er den lidt kringlet at få til at virke, installationen er absolut ikke automatisk, men hvis du vælger den D Link og du ser ud til at få problemer, så spørg igen, jeg har indtil nu fået 5 computere til at printe fra den router

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 200 point
Dato : 05-12-07 08:38
Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 05-12-07 08:57

Tak for svaret peet49.

spimmer.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 05-12-07 08:58

Hvis der er både USB og Almindelig printerkabel tilslutning på din printer så er der jo en til hver ik!! smart va. fortsat god dag

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-12-07 09:07

Selv tak.