/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access billeddatabase.
Fra : fea
Vist : 785 gange
200 point
Dato : 11-02-03 20:37

Problemer i en Access billeddatabase.
Hvordan kan det være at jeg på en computer kan få vist et billede i en formular i Access; men kun får filnavnet at se i den samme database på en anden computer. Begge computere kører Windows XP pro og Access 2002.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 20:47

Dine billeder ligger ikke i selve databasen men i en mappe et sted på din computer og mappen kommer ikke med til den anden comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 11-02-03 22:20

Hej emesen
Tak for din kommentar; men det er ikke der problemet ligger. Billeder der er kommet i databasen vises godt nok. Det er først når jeg skal indsætte et nyt billede i databasen at det kun er fil navnet der kommer frem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 22:41

Jeg går ud fra du har lavet en formular. Højreklik i olé-objekt feltet>indsæt objekt>opret fra fil>gennemse>vælg billede>ok (nu er der flere mulighedder)
Der skal stå sådan i resultat: Insætter indholdet af filen
Ingen markering i kæde og vis som ikon. Nu skulle det virke.
Emesen.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 11-02-03 23:15

Det er sådan jeg har prøvet bl.a.; men det virker ikke på min computer men på andres, så det må måske være noget med med opsætning på computeren det er galt med, siden jeg kun får filnavnet at se.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-03 16:17

Er databasen oprettet på din comp - så>funktioner>databasefunktioner>komprimer og reparer database (det ta'r tid hvis den er stor)
Er databasen bare hentet - så er billed adressen ikke den samme selvom du har hentet billederne med (access er lidt sart med henvisnings adresser selvom det er i samme mappe)
Endelig har du måske ikke den fulde version af access.
Emesen.

Kommentar
Fra : fea

Dato : 12-02-03 22:28

emesen tak fordi du gider blive ved. Jeg kan sende dig databasen som ikke fylder mere end ca. 4mb. min email adrs. flemming.engedal@teliamail.dk. Jeg er ikke begyndt at fylde den med billeder endnu da den jo ikke fungere efter hensigten.

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 13-02-03 18:45

Tak for svaret emesen.