/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere WMA til MP3
Fra : Hvalrossen
Vist : 11242 gange
144 point
Dato : 03-12-07 20:06

Hej allesammen,

Jeg har ledt og ledt efter et gratis program der kan lave WMA musik (ikke DRM beskyttet musik) om til MP3. Jeg har fundet nogle enkelte programmer der kan klare jobbet, men der er ingen af dem der får information som kunstner, titel og album med..

Er der nogen der kender et gratis program der både kan konvetere og beholde informationen?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-12-07 20:46

Denner her:Free Mp3 Wma Converter

http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 03-12-07 20:49

Jeg kender ikke sådan en helt gratis
Selvfølgelig har du jo prøvet http://www.tucows.com
ellers søg der på "wma mp3" og vælg freeware.
Check også her:
http://www.mp3machine.com/win/ENCODING/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:55
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 21:03

Super direkt link>
http://www.erightsoft.org/GetFile.php?SUPERsetup.exe
køn er den ikke men effektiv.

Vælg i toppen af programmet hvad format filerne skal konverteres til og
browse frem til de filer der skal konverteres(højre klik i den aflange boks i bunden>Add multimedia files),eller
træk dem ind i nederste boks.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 21:07

Add multimedia files,en boks åbnes>marker alle de filer du vil konverterer,f.eks markør i nederste højre hjørne>hold venstre muse tast nede og træk den mod venstre og op.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-12-07 21:17

Eller den her online-converter(gratis)

http://media-convert.com/

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 03-12-07 21:32

Lige en kommentar til linket fra jangchr
http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

Converteren virker fint
Setup_FreeConverter.exe (den fil man henter på linket)
PS vær vågen inder installationen og fravælg det du ikke vil have installeret.
I første vindue hvor man kan vælge 2 ting bla. Dealio fravælg begge.
I andet valgvindue kan du fravælge de 2 midterste.

Kan ikke konvertere en DRM protected fil. (selvfølgelig)
Track info bliver overført til MP3 filen dog ikke Genre.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 03-12-07 23:03

Manse9933 SUPER er et meget alsidigt program, kan meget.
men får slet ikke Track info med.
(Super direkt link> går bare til dit første link, i hvert fald i min browser)
For at hente det. find linjen
Start Downloading SUPER © nedetst over billedet med Prism Video Converter
Du kommer til en ny side. find linjen:
download and use
den rigtige fil heder: SUPERsetup.exe

Prism Video Converter virker i øvrigt fint (fravælg blot alle de 4 andre ting under install)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-07 01:39

Jeg foretrækker som mange andre Super til konverterings opgaver, den er nemmere at finde Hos Afterdawn end på egen side: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-12-07 01:41

Har du også prøvet den indbyggede Windows MediaPlayer ? Version 10 og 11 kan omdanne til MP3 og får alle oplysninger med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-12-07 06:51
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-12-07 06:53

Personen bag vil åbenbart at man skal igennem en masse bla bla bla

Kommentar
Fra : Hvalrossen

Dato : 04-12-07 15:43

Hold da op, i svarer hurtigt her! Tak for det.

Jeg prøvede Super, men den fik ikke informationerne med - de MP3 filer den lavede havde ingen information overhovedet.

Den anden, Free Mp3 Wma Converter blev ved med at sige at mine WMA filer var DRM beskyttede - selvom ingen af dem er det.

Så jeg er stadig på bar bund. Men i skal have tak for hjælpen indtil videre!

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 05-12-07 19:42

Jeg checkede 570 stk. filer i samme folder de kunne alle åbnes i Free Mp3 Wma Converter
ingen var drm protected. (dem havde jeg sorteret fra)
67 filer havde jeg lagt i en anden folder de var alle drm protected.
ingen kunne åbnes i Free Mp3 Wma Converter.

Det kan checkes om en fil er drm protected ved at samplerate står til 0hz
ikke drm protected filer ved at samplerate står til 44100hz

hvis blot en af filerne i en folder er drm protected kan ingen eller kun nogle få filer ånnes.

Selvom en drm protected fil ikke vælges finder Free Mp3 Wma Converter ud af at der er en drm protected fil i folderen
og ingen eller kun nogle få filer åbnes.

En folder der skal konverteres med Free Mp3 Wma Converter må ikke indeholde en eneste drm protected fil.

Ikke alle afspillere kan afspille en drm protected fil, windows medieplayer kan godt.

Med Tunebite i demoudgaven kan du gennemse en folder for at finde ud af hvilke filer der er drm protected.

Hvis du vil finde drm protected filer manuelt kan du som jeg bruge et plugin til Total Commander.
Total Commander http://www.ghisler.com/
Plugin wdx_anytag_097.zip http://www.mp3tag.de/en/tc.html

jeg installerede en drm fjerner tunebite.exe fra
http://www.dvd-tool.com/remove-drm/wma.html
og fik fjernet drm fra en fil der var beskyttet
og nu kunne den konverteres til MP3
tunebite kunne også konvertere direkte til MP3. Den tager ALLE trackinfo med.
I så fald får du brug for: lame-3.97.zip http://www.free-codecs.com/Lame_Encoder_download.htm

tunebite er et betalingsprogram og tager kun de første 60 sek med i demoudgaven.

jangchr foreslog også http://media-convert.com/
Det var langsommeligt at konvertere bare en fil
DESVÆRRE GIK TRACK INFO TABT.

Jeg beholder SUPER som Manse9933 foreslog. TAK
Jeg beholder også Free Mp3 Wma Converter som jangchr foreslog. TAK

o.v.n. foreslog MediaPlayer Version 10 og 11
Måske, jeg fandt bare ikke ud af hvordan.
Brænde en Musik CD og rippe den igen?

Så du må nok akseptere Free Mp3 Wma Converter som bedste bud
Den besvarer dit spørgsmål fordi den faktisk konverterer ikke drm protected wma til MP3
Og fordi den tager trackinfo med. (dog ikke Genre)
Det er op til dig at få fjernet drm protected filer fra folderen.
Jeg har givet dig 2 måder at finde dem på.

Og så må du stille et nyt spørgsmål om free drm fjerner.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 05-12-07 20:29

Jeg har rapporteret de 2 bugs med Free Mp3 Wma Converter til Keynote soft.

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 144 point
Dato : 05-12-07 21:15

Hej Hvalrossen
Så lykkedes det at finde et program der kunne.

FreeRIP 2007 2.98

Alle trackdata er der.

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Sound_Tools/FreeRIP_2007.html

Download og kør installer.exe
OBS vælg quit til free offer.
fravælg Install my Search Browser Toolbar

Efter installation bliver du linket til denne side.
http://www.freerip.com/install.php?disid=1
bare luk den.
BRUG:
i wiev meny, click converter
i file menu, add files to convert.
click i rullegardin på icon nr 5 (den med disken) og vælg mp3

de konverterede mp3 bliver lagt på skrivebordet.

Filerne bliver konverteret indtil den møder en fil
den ikke kan konvertere tryk DISMISS og vælg filen fra.

Godkendelse af svar
Fra : Hvalrossen

Dato : 06-12-07 18:02

1000 tak perchris! FreeRIP virker 100%, og det får alle informationerne med!

Nu kan jeg endelig få min musik med på min MP3 afspiller - alletiders!

Tak fordi du tog dig tid til at hjælpe med mit lille problem!

Kommentar
Fra : CrayDeng

Dato : 18-07-08 11:50

Daniusoft Media Converter Pro, der kan fjerne Windows DRM (WMV, WMA) og iTunes DRM (M4V, M4P, M4A, m4b). Og hvad mere er, det er også en almindelig medier konverter for de fleste af de populære audio-og video-formater. Her er flere detaljer om det --

http://www.daniusoft.com/digital-media-converter-pro.html