/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DR's Pakkeleg.
Fra : Laika_pigen
Vist : 4798 gange
35 point
Dato : 03-12-07 19:15

Ved ikke lige hvor jeg ellers lige skal sætte den så det blev så her.

Nu kan jeg se inde på dr.dk/pakkeleg at jeg har vundet.
Hvordan finder jeg ud af hvad jeg har vundet?
Og hvordan med skat??
Har hørt man skal betale skat af det man har vundet derinde?!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-12-07 19:20

ork, du kære, dine gevinst pakker er nu nok forlængst overgået til en anden spiller.
sidste år vandt jeg et tual af pakker, som forsvandt lige så hurtigt igen.
men det var da sjovt nok, og vi er osse med i år.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-12-07 19:22

Men jeg står på listen over vinder??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 19:25

Snittet fra faq
Kode
Hjælp til Den Store Pakkeleg.

Regler:
Hvad er spillets regler?

Tilmelding:
Hvordan melder jeg mig til spillet?
Jeg har ikke modtaget min aktiverings e-mail?
Må jeg have flere brugerprofiler i spillet?
Er det gratis at deltage?
Hvad sker der hvis jeg vinder?
Hvordan melder jeg mig fra spillet?

Pakker:
Hvordan får jeg en pakke?
HOV. Min pakke er væk, hvor er den?
Min pakke er væk og jeg kan ikke længere se den hos de andre spillere - Hvor er den?
Hvor mange pakker er der med i spillet?
Hvordan kan jeg vide hvad der er inde i pakkerne?
Hvordan får man en trøstepræmie?

Pebernødder:
Hvad er "pebernødder"?

Slag med terningen:
Hvordan opsparer jeg nye slag med terningen?
Hvor mange slag kan jeg opspare?
Er der snyd med terningens udfald?

Dagens slag-quiz:
Hvad er "Få slag"?
Får jeg flere chancer for at svare rigtigt på quizzen?

Spil mod vennerne
Hvordan kan jeg spille mod mine venner?
Hvorfor kan jeg ikke se alle mine venner?

Indstillinger i spillet:
Hvordan kan jeg ændre mine indstillinger?
Hvordan ændrer jeg min spilfigur?
Hvordan indtaster jeg mit navn og adresse hvis jeg har vundet?
Hvordan til- og fravælger jeg e-mails om min status i spillet?

Runder:
Hvornår skifter pakkelegens runder
Kan jeg deltage i flere runder hvis jeg har vundet?
Hvornår bliver pakkerne afsendt?

Minimumskrav:
Hvad er minimumskravene til min computer for at kunne spille?

Hvad er spillets regler?
Reglerne er simple.
Slår du en 6'er med terningen i spillet, må du tage en pakke fra en af de andre
spillere. Slår de en 6er må de tage en pakke fra dig.

Er alle pakker endnu ikke fordelt, får du automatisk tildelt en tilfældig pakke fra "bunken".
Hver af spillets 23 runder slutter på et hemmeligt tidspunkt hver dag fra den l. til den 23. december, mellem klokken 12 og 18. og alle der har en (eller flere pakker) på det givne tidspunkt har vundet dem!
Yderligere detaljer omkring spillets regler kan findes her på siden.
Læs også: Hvordan opsparer jeg nye slag med terningen.'
> Til toppen af siden

Hvordan melder jeg mig til spillet?
Du kan melde dig til Den Store Pakkeleg på www.dr.dk/pakkeleg.
Spillet kræver Macromedia Flash plug-in (læs mere om installation her) for at spille.
Spillet kræver desuden at du tilmelder dig med en gyldig e-mail adresse og bekræfter din deltagelse ved at klikke på et link i den e-mail, vi sender dig.
>   Til toppen af siden

Jeg har ikke modtaget min aktiverings e-mail?
Der går ofte et par minutter før du modtager e-mailen med din aktiveringskode fra spillet. Hvis du efter et par minutter stadig ikke har modtaget aktiverings e-mailen, kan du kigge i din spam mappe. Denne kan også hedde junk eller uønsket. Spam er en betegnelse for uønsket post eller reklamer. Eftersom spillet udsender mange autogenerede e-mails, bliver disse e-mails nogengange opfattet som spam af nogle e-mail-programmer.
>   Til toppen af siden

Må jeg have flere brugerprofiler i spillet?
Du må ikke have mere end én brugerprofil på pakkelegen, og DR forbeholder sig retten til at nedlægge profiler og/eller ekskludere en deltager i tilfælde hvor flere profilerer lavet af den samme bruger.

Er det gratis at deltage?
Ja. det er helt gratis at deltage i Den Store Pakkeleg. DR betaler alle pakke- og toldafgifter samt
udgifter i forbindelse med forsendelse (vindere bosiddende i udlandet skal dog selv afholde portoomkostninger). Hvis du vinder præmier for beløb over 200 kr., skal DR i følge dansk lovgivning opgive dit navn og adresse til Told og Skat. Vundne præmier kan IKKE ombyttes til kontanter eller andre præmier.
>   Til toppen af siden

Hvad sker der hvis jeg vinder?
Når en runde slutter, kan du se om du har vundet ved at indtaste din e-mail-adresse og password.
Hvis du har vundet skal du indtaste dit navn og din adresse, så vi kan sende dig din præmie. Hvis disse informationer ikke er DR hænde senest 7 dage efter afsendelse af ' vinder e-mail mister du retten til din præmie og den overgår til trøstpræmie puljen.
Se også "Hvornår bliver pakkerne afsendt?"
> Til toppen af siden

Hvordan melder jeg mig fra spillet?
Du kan ikke manuelt melde dig fra spillet, men det lukker automatisk efter sluttidspunktet den 3
december 2007 og alle informationer (navn, adresse og e-mails fra spillere) vil blive slettet af DR efter afvikling og udsendelse af pakker er afsluttet, med mindre du har accepteret, at DR beholder din email for at kunne invitere dig med til næste års Pakkeleg.
>   Til toppen af siden

Hvordan får jeg en pakke?
For at få en pakke skal du først slå en 6'er med terningen i spillet.
Hvis du slår en 6'er, må du stjæle en pakke fra en af de nærmeste spillere!
Klik på den pakke du vil stjæle
Hvis alle pakkerne endnu ikke er fordelt blandt spilleme, modtager du en tilfældig pakke fra "bunken".
Hvis du ikke har flere slag, må du vente til du har opsparet nye slag.
> Til toppen af siden

HOV! Min pakke er væk, hvor er den?
Hvis du havde en pakke sidst du spillede, som nu er væk, så er den blevet stjålet af en anden bruger!
Surt show, men sådan fungerer pakkelegen desværre. Hop ind igen og prøv at få en 6'er så du igen kan stjæle en pakke.
NB: du får ikke længere en mail om at din pakke er stjålet.
> Til toppen af siden

Min pakke er væk og jeg kan ikke længere se den hos de andre spillere - hvor er den?
Du kan kun se de 10 nærmeste spillere (som har en eller flere pakker) på hver side af dig.
En pakke kan derfor "vandre" ud af din rækkevidde. Til gengæld vil nye pakker også komme vandrende hen din del af bordet.
>   Til toppen af siden

Hvor mange pakker er der med i spillet?
Der er over 1700 pakker med i pakkelegen i alt. Du kan se de offentliggjorte pakker på denne side Disse er fordelt lige mellem spillets runder, plus over 100 trøstepræmier til de spillere der sidder tilbage med flest pebernødder' når spillet slutter den 23.12..
>   Til toppen af siden

Hvordan kan jeg vide hvad der er inde i pakkerne?
Det kan du ikke - ligesom i virkelighedens pakkeleg er det kun noget du kan gætte på.
Pakkerne er pakket ind, så du kan ikke vide hvad de indeholder, men heldigvis har alle pakker et
"pakketip", som du kan se ved at rulle musen over pakken inde i spillet. Du kan se indholdet af alle
offentligtgjorte pakker på denne side, og måske gætte dig frem til hvilken en du sidder med. Hvis du
vinderen pakke ved rundens afslutning, vil den blive pakket op, og du får via en e-mail at vide hvad du har vundet.
> Til toppen af siden

Hvordan får man en trøstepræmie?
Se "Hvad er pebernødder?"
> Til toppen af siden

Hvad er "pebernødder"?
Pebernødder bruges til at finde ud af hvem der skal have de godt 100 trøstepræmier.
Du får en pebernød hver gang du mister en pakke i spillet!
Der afsendes trøstepræmier i januar til de godt 100 brugere som har flest pebernødder og som
IKKE har fået nogen pakker i selve spillet,
> Til toppen af siden

Hvordan opsparer jeg nye slag med terningen?
Når du tilmelder dig spillet får du 2 slag til at starte med, men du opsparer automatisk nye slag op hver dag.

En sidste måde at optjene slag på er at svare på dagens quiz-spørgsmål: gætter du rigtigt på et spørgsmål vil du blive belønnet med et terningekast.
Se også "Hvad er "Få slag"
Se også "Hvor mange slag kan jeg opspare?"
> Til toppen af siden

Hvor mange slag kan jeg opspare?
Du kan maksimalt opspare 10 slag med terningen.
Du kan maksimalt have (og dermed vinde) 3 pakker pr. runde. Således kan du også kun slå med
terningen hvis du har mindre end 3 pakker.
> Til toppen af siden

Er der snyd med terningens slag i spillet?
Nej der er ikke da. Hvis du ellers overholder spillets øvrige regler vil chancen chance for at få en 6'er være 1/6.
Men husk at det ikke betyder at du nødvendigvis slår en 6er hver gang du har slået 6 gange - sådan fungerer matematik ikke.
>   Til toppen af siden

Hvad er "Få slag?"
Dette er din chance for at score et ekstra slag. Hver dag stiller vi en række quiz spørgsmål
>   Til toppen af siden

Får jeg flere chancer for at svare rigtigt på quizzen?
Nej det gør du ikke. Du har ét forsøg; svarer du forkert, er det bare surt! Brug eventuelt det hjælpe link der er at finde ved hvert spørgsmål - det forøger din chance med lidt research!
>   Til toppen af siden

Hvordan kan jeg spille mod mine venner?
Det kan du ikke - men du kan invitere dem.
>   Til toppen af siden

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine venner?
Vi har lavet pakkelegen lidt om i år - og den feature nåede vi ikke at få med - vi smider den ind næste år!
>   Til toppen at siden

Hvordan ændrer jeg min spilfigur?
Du kan ikke ændre på din spilfigur efter den er blevet oprettet.
> Til toppen af siden

Hvordan indtaster jeg mit navn og adresse hvis jeg har vundet?
Hvis du har vundet noget modtager du en e-mail. Hvis du har vundet en eller flere pakker, skal
du indtaste dit rigtige navn og din postadresse for hver pakke, så vi kan sende dig din præmie, beklager besværet - men tænk på at du har vundet. Disse informationer skal være DR i hænde senest 7 dage efter at du har vundet.
> Til toppen af siden

Hvordan til- og fravælger jeg e-mails om min status i spillet?
Du logger ind og trykker på indstillinger. Der kan du fravælge e-mails om din status i spillet.
> Til toppen af siden

Hvornår slutter pakkelegens runder?
Hver runde slutter mellem klokken 12 og 18 hver dag. Præcist hvornår - ja se det er hemmeligt.
Når en runde er slut, kan du på www.dr.dk/pakkeleg se hvornår vi starter på en ny runde. Dette vil som hovedregel ske umiddelbart efter afslutningen af den forrige runde. Sidste runde er den 23.12.
> Til toppen af siden

Kun jeg deltage i flere runder hvis jeg har vundet?
Ja. du kan deltage i alle Pakkelegens runder, også selvom du har vundet i en af de tidligere runder.
> Til toppen af siden

Hvornår bliver pakkerne afsendt?
Alle pakkerne bliver, pga. juleposten, afsendt til vinderne i januar.
Vi bestræber os på at alle pakker leveret inden l. februar 2008
> Til toppen af siden

Hvad er minimumskravene til min computer for at kunne spille?
Vi anbefaler at du som minimum har følgende konfiguration: Pentium II, 300 MhZ
Vi anbefaler minimum Pentium III, 500 mhz
Styresystemet skal være et af følgende: Win98, WinNT, WinME, Win2UOO, WinXP, MacOS 9, MacOSX.
128 MB RAM
Internet Explorer version 5.0 eller højere, eller
Netscape version 4.7 eller højere
Skærmopløsning: 800 x 600
Internetforbindelse med min. hastighed på 56 kbps
> Til toppen af siden

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 45 point
Dato : 03-12-07 19:26

Er det gratis at deltage?
Ja. det er helt gratis at deltage i Den Store Pakkeleg. DR betaler alle pakke- og toldafgifter samt
udgifter i forbindelse med forsendelse (vindere bosiddende i udlandet skal dog selv afholde portoomkostninger). Hvis du vinder præmier for beløb over 200 kr., skal DR i følge dansk lovgivning opgive dit navn og adresse til Told og Skat. Vundne præmier kan IKKE ombyttes til kontanter eller andre præmier.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 03-12-07 19:57

gosh, hvorfor sidde og kopiere flere sider fra en hjemmeside, når man bare kan sende et hyperlink?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:05

Kæmpe arbejde,ja ja,se hvor let det er at læse>
http://www.dr.dk/pakkeleg/

En txt en slide menu,jeg kan ikke se det er dit problem.

kloge åge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:06

stort arbejde tre klik med musen

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-12-07 20:16

Men hvor er det så lig jeg skal indtaste mine oplysninger??
Har læst det hele igennem og kan ikke ikke finde det!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:21

Anerdet ikke, men der er nogle på www der brokker sig>
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%20dr+pakkeleg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:26

Har du tilmeld dig,under tilmeld dig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:29

Hvordan indtaster jeg mit navn og adresse hvis jeg har vundet?
Hvis du har vundet noget modtager du en e-mail. Hvis du har vundet en eller flere pakker, skal
du indtaste dit rigtige navn og din postadresse for hver pakke, så vi kan sende dig din præmie, beklager besværet - men tænk på at du har vundet. Disse informationer skal være DR i hænde senest 7 dage efter at du har vundet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-12-07 20:30

Noget rodet noget

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-12-07 19:47

Tak for svaret Manse9933.

Fandt ud af det og har fået mailen.