/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Office Excel.
Fra : m11chael
Vist : 2649 gange
213 point
Dato : 03-12-07 14:57

Hej Alle,

Jeg sidder med et "lille" problem, som består af, at jeg skal have kopieret noget fra et regneark, over i et andet. hvordan gør jeg dette, så alle formlerne også kommer med over?

på forhånd tak. :)

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 03-12-07 15:03

Så vidt jeg ved plejer formlerne at komme med, hvis du bare markerer felterne og lave copy/paste. Dog skal du være opmærksom på formler med $ - referencer som henviser til det oprindelige Excel sheet.

mvh
Peder

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 03-12-07 15:04

Jeg er ret sikker på at det bare er at markere det du vil kopiere, trykke CTRL+C for at kopiere det, og så sætte det ind i det andet regneark med CTRL+V.

Testede det lige selv, og det ser ud til at formlerne kommer med.

/ MJ

Kommentar
Fra : m11chael

Dato : 03-12-07 15:15

Desværre.
det er office 2003, men kunne ikke forstille mig at det skulle have noget at sige?

jeg har også gjort det før, og har ikke haft problemer med det.

når jeg åbner regnearket, så siger den "Der er ikke nok systemressourcer til at vise alt."
kan det have en sammenhæng med mit problem?

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 03-12-07 15:31

Det lyder som om din excel fil er blevet for stor, og det kan skabe nogle uforudsete problemer.

Lav en backup af filen, og prøv så at gemme den i Excel 97 format (Filer -> Gem Som).

Luk Excel, og åbn Excel 97 filen. Gem i Excel 2003 format igen.

Luk Excel, og åbn den nye Excel 2003 fil, og prøv så at kopiere data til det andet regneark.

/ MJ

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-07 16:24

måske er du kommet til at sætte et tegn langt uden for det område du ser?

Kopier dit rigtige (begrænsede) data grundlag til et andet sheet, og slet det gørste...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 03-12-07 18:14

Svend: hvis du ser på hans spørgsmål er problemet netop at han ikke kan kopiere sine data fra et Excel ark til et andet :) -- Ellers var det faktisk en god ide.

Kommentar
Fra : m11chael

Dato : 04-12-07 09:55

MJ: Det er prøvet, virker stadig ikke.

Svend: Det er et rigtigt, rigtigt tungt regneark. det er meget stort.

- Er det muligt, at der er en indstilling i Excel, hvor det er muligt at vælge om den skal kopier formlerne med eller ej?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-07 10:03

Der er noget der hedder copy special

hvor du eksempelvis kan vælge copy values...

men så må du være klar over at alle sammenhænge går tabt, Svend

Kommentar
Fra : m11chael

Dato : 04-12-07 10:08

Citat
men så må du være klar over at alle sammenhænge går tabt

Hvad mener du med overstående, svend?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-12-07 10:09

1) Sørg for at have begge ark åbne (både kilde og destination)
2) Stil dig på kildearket.
3) Vælg "Rediger" -"Flyt eller kopier ark"
4) I dialogboksen vælges i øverste felt destinationsarket
5) I nederste felt vælge placeringen (f.eks. "(flyt til enden)")
6) HUSK hak i "Opret en kopi"
7) Tryk på OK

... og nu er kildearket kopieret til destinationsarket MED formler på et nyt faneblad.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-12-07 10:57

Ellers er der også muligheden for

1: Markér alt det du vil kopiere.
2: Kopiér det ved hcælp af CTRL+C eller tryk på kanppen "kopier"
3: KLIK på den lille "Pil ned" på knappen "Sæt ind" og vælg "Formler"

- og nu er værdier og formler kopieret til destinationsarket eller fanebladet inkl. formler.

Evt. så søg i hjælpen på "flytte og kopiere celledata" - nr. 3 fra oven i søgeresultatet hedder "Flytte eller kopiere celler" - klik på den og vælg "Kopiere formler"....

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 213 point
Dato : 05-12-07 09:25

m11chael - kan du få det til at virke ved at følge en af ovenstående to metoder?

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : m11chael

Dato : 07-12-07 12:41

Tak for svaret berpox.