/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD fra USA
Fra : creamcheese
Vist : 3755 gange
100 point
Dato : 03-12-07 14:01

Skulle det ikke være muligt at spille en DVD fra USA? Jeg har en Lumatron kombi-DVD og video spiller....har lige fået et sæt DVD'er fra USA og kan ikke se dem!! Jeg kan slet ikke komme ind på nogen menu, der står "check regional code" med udråbstegn på skærmen. I brugeranvisningen, står der godt nok at Danmarks kode er dk, men jeg har ikke mulighed for at taste den ind, for jeg kan ikke bruge piler.....der kommer bare en cirkel med skråstreg igennem, som fortæller at der må jeg ikke gå!! Hjælp.....please.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-07 14:12

DVD'er fra USA er regionskode 1 og kan som sådan ikke afspilles på en dvd afspiller fra Europa der er indstillet til regionskode 2. Det kræver at du kan få din dvd afspiller kodefri

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-07 14:18

Det muligt at den kan gøres kodefri via din fjernbetjening http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=lumatron&hits=50

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-12-07 14:28

I Europa køres Pal og i USA køres NSCT.

Hvis du ikke kan få din afspiller til at afspille NSCT, så er den sidste mulighed den noget mere omstændige, at rippe DVDerne og brænde dem som PAL

Kommentar
Fra : achton

Dato : 03-12-07 14:37

Vi høbte en DVD afspiller i jem & fix. Regionkode ses ikke nogen steder.
Kan afspille PAL og NTSC.
Kostede under 300 Kr. En billig løsning på problemet.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 03-12-07 14:41

Tedd, jeg var ind på din link, meget interessant, men lige netop min maskin (Lumatron model: DVCR-2004) var ikke på listen. Jeg har også forsøgte at rippe for at kunne brænde på min computer, men den tager åbenbart kun lyd cd'er.....så tak, WinxPeter for forslaget. MEN jeg kan se og høre DVD'en på min bærebare computer, så det er altid noget.....det er med fuld skærm. Måske kan jeg finde en ledning som man kan bruge fra computer til TV'et for at få et større billed.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 03-12-07 14:43

Tak for tippet, Achton.....vi har en jem og fix i nærheden her.....

Kommentar
Fra : achton

Dato : 03-12-07 14:59

DVD Player DVD7054B
I brugsanvisningen står intet om region,
heller ikke noget regionvalg ved første start.
Informationer kan fås her.
www.dangaard-electronics.com

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-07 15:05

Det omtalte firma sælger regionfri afspillere, så
det er meget sandsynligt at DVD7054B er af den type.
Så har jeg lært noget i dag.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 03-12-07 15:07

Nu har jeg set lidt af min DVD på computeren.....der er lidt, hvad kalder man det, når lyden er lidt bagud, og bevægelserne er lidt 'jerky', ikke glidende som normal....men det er OK indtil videre. Jeg vil nok kigge ind hos den lokal jem og fix og se om de har den du nævner, achton. For min kærestes afspiller kan hellere ikke spille dem. Tak for hjælpen, allesammen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-07 15:40

Du kan jo prøve hvad de foreslår her http://www.dvd365.net/?hacks/lumatron.htm

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-07 15:43

eller :
Eject
pause
314159
regionskode 0
pause

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-07 17:13

En af de følgeproblemer der opstår, når man skal spille NTSC film på et dansk anlæg, er at der kan opstå flimmer i bunden af skærmen, fordi billedet ikke passer i linieantal.
PAL køre med 625 linier, hvor NTSC bruger 525. Der er iøvrigt også andre forskelle på signalets opbygning.
Prøv blot at slå op på GOOGLE med NTSC som søgeord.

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 03-12-07 17:27

Wow, der var nogle flere ting som jeg kan prøve.....det bliver først i morgen. Dejlig at der er håb derude. Tak for hjælpen allesammen.
creamcheese

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 03-12-07 19:25

Hey.

Jeg har bestilt flere dvd´er fra USA og har ikke haft problemer (endnu 7-9-13) med at køre dem.
De sidste jeg har fået hjem var Jeff Dunham That´s funny shit right there

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 12-12-07 07:42

Tak for svaret tedd. Din indsats var den bedste....