/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til åbning af fil
Fra : dabj
Vist : 1901 gange
100 point
Dato : 03-12-07 13:04

Har en CD med denne mappe: USMT2.UNC
Når jeg åbner den, dukker en fil op med dette navn: IMG0001 på 547 Mb
Den foreslår selv at blive åbnet med notosblok??? men meddeler så, at det ikke kan lade sig gøre, da den er for stor.
Har på fornemmelsen (ifg. IMG) at filen indeholder billeder, men hvad pokker åbner jeg den med???
Jeg har prøvet dem jeg har til rådighed----tror jeg nok

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-07 13:10

Hvis det er en img fil, har du ret i at det er noget grafik, og du skal bruge et billedprogram til at åbne filen, XnView og IrfanView kan åbne den, mon ikke at PhotoFiltre som kan fåes med dansk også mestrer opgaven: http://www.photofiltre.com/

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-12-07 13:12

Det kunne tyde på en billedfil, - har du et program der kan åbne billeder? - f.eks. Photoshop ell. lignende?

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-07 13:12

Hent den gratis PhotoFiltre og den danske oversættelse her: http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 13:19

Har prøvet Photoshop, PhotoFiltre, CamediaMaster ingen af dem kan åbne .UNC-mappen

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 03-12-07 13:22

Hej dabj!

USMT2.UNC folderen er skabt af Microsoft, og er en del af "Guiden til overførsel af filer og indstillinger".
Filen i mappen er et IMAGE (heraf .img) af dine gamle filer og indstillinger, herunder dokumenter, billeder, foretrukne, skrivebord m.m.

Du skal køre guiden på den nye PC for at hente filer og indstillinger ind igen.
(ligger i Start -> Tilbehør -> Systemværktøjer)

/ MJ

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-07 13:22

Den fil du har fået, har den et efternavn ? Hedder den IMG001. et eller andet ? Der skal stå et punktum og et navn efter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 13:23

Opdatering: Stifinder kan åbne .UNC ---men ikke IMG
Fotoprogrammerne kan end ikke åbne .UNC

Nå--heldigvis er CD'en min svigersøns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-07 13:26

Godt husket mjbest, det er jo sådan det er, jeg har selv en sådan mappe på ekstern harddisk, men tænkte ikke over det lige nu

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 13:26

Har ingen "efternavn", mem popupmenuen fortæller det er en DAT-fil
Skal lige prøve mjbest's metode

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 03-12-07 13:28

æh ja du kan godt prøve at indlæse CD'en på din egen computer, du skal bare være opmærksom på at du formentlig får en masse billeder, dokumenter og skrivebordselementer på din egen brugerkonto. :)

/ MJ

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 13:45

->mjbest
Lykkedes heller ikke.
Har kopieret mappen over i min egen pc, og nu kan Photoshop åbne UNC-mappen men ikke filen IMG00001.DAT (den erindstillet til "alle filtyper".

Accepteret svar
Fra : mjbest

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-07 13:51

Hov, du har misforstået noget så.

Der er ikke tale om et billede i den forstand.. IMG og DAT filerne er BACKUP filer fra et eller andet system, og de er blevet oprettet med programmet "Guiden til overførsel af filer og indstillinger". De kan ikke åbnes i Photoshop eller andre billedbehandlingsprogrammer.

Den eneste måde du kan bruge disse filer på, er at læse dem ind på en PC via "Guiden til overførsel af filer og indstillinger". Der er heller ingen grund til at kopiere mappen til harddisken, da guiden vil spørge efter en CD eller USB nøgle når den køres.

Bemærk at der, da guiden blev kørt på den gamle computer, blev oprettet en slags 'nøglediskette', som skal bruges for at indlæse det hele igen. Hvis du ikke har denne, kan CD'en formentlig ikke bruges til noget.

/ MJ

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 14:17

Ok--så havde jeg misfostået.
Fint nok--ingen skade sket.
Min svigersøn fandt cd'en under oprydning og kunne ikke se hvad der var på den--derfor lånte jeg den
Vi har en mistanke om at den stammer fra en af de nu voksne børnebørn.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 14:18

Pc'en der fremstillede er forlængst gået til de evige pc-marker

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 03-12-07 14:19

Tak for svaret mjbest.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-12-07 14:20

ER mon ikke en kopi af hvad der var på HD

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 03-12-07 14:21

GUIDEN Overførsel af filer