/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Melorme
Fra : Connie.du
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 11-02-03 18:00

Hej alle

Jeg har spurt om hvordan man avler melorme og fik et flot svar fra Franksp (mange tak franksp).

Men hvorlang tid går der fra at larverne er blevet til biller , og til de lægger æg, og til der kommer nye melorme ?
Mine biller går i et akvarium med en tempratur på ca 26 grader.

På forhånd tak.

Hilsen Connie

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-02-03 18:12

Kære Connie

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at du ikke har lukket dit tidligere spørgsmål om melorme!!!!

Venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Connie.du

Dato : 11-02-03 18:19

Hej Franksp

Der er mange ting jeg ikke ved endnu.
Hvordan lukke ??
Nu har jeg da valgt det rigtige kategori. (håber jeg)

Hilsen Connie

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-02-03 18:30

Du går ind i dit tidligere spørgsmål (som lå i Frontpage) og acceptere et af de svar du fik. Når du har gjort det, er spørgsmålet lukket.
Prøv det

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-02-03 18:43

Hej Connie

Hvis du ikke kan finde dit oprindelige spørgsmål, får linket her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/11017

Så kan du klikke på acepter i højre side ud for det svar du accepterer.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Connie.du

Dato : 11-02-03 18:53

Hej Franksp
Nu tror jeg jeg har gjort det rigtigt.
Hvornår kommer der så små melorme ?
Hilsen Connie

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-03 19:04

Hej Connie, igen igen

Melormene, som jo ikke er en orm, men en puppe, er ca 14 dage om at blive til en bille. Når puppen er blevet til en bille vil den straks fin en af modsat køn og perre sig. Derfor skal du selv tjekke hvor stor din koloni skal være. Hermed mener jeg, at du skal kunne nå at bruge de fleste af melormene til foder, men naturligvis lade en del af dem blive til biller, så de kan parre sig og producere flere larver/pupper.
Den øvelse får du når du har prøvet det et stykke tid.
God førnøjelse

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-02-03 19:11

Hej Connie

Her sender jeg dig linket til de søde ikoner.

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

God fornøjelse. Jeg glæder mig til at se dine spørgsmål eller tips med søde ikoner

Med venlig hilsen
Frank

Godkendelse af svar
Fra : Connie.du

Dato : 11-02-03 19:25

Tak for svaret Franksp.
Hej igen..

Tak for svaret, Nu må vi se om jeg kan bruge de iconer rigtigt

Hilsen Connie