/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af gammel printer
Fra : moeller
Vist : 418 gange
20 point
Dato : 22-09-01 14:30

Jeg har en urgammel printer - Brother HL-8e som har tjent mig trofast på min gamle computer under Windows 3.11.
Denne printer vil jeg nu installere på min nyere PC som kører Windows 95. Drivere har jeg fundet på Windowss-CD'en og installationen kører korrekt - bortset fra, at den ikke skriver hvad jeg be'r den om.
Jeg har prøvet at køre en testside direkte fra printeren, det virker ok.
Jeg har prøvet at ændre emuleringen fra HP Laser Series II til HP-GL Graphics Mode - printeren udskriver stadig ikke korrekt.
Jeg får utallige sider - enten uden tryk eller med en enkelt linie volapyk.
Er der nogen derude, der kan hjælpe mig?

Hilsen eva

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 20 point
Dato : 22-09-01 18:29

Hej Eva

Du skal nok have nogle opdaterede Drivere. Jeg vil anbefale dig at gå ind på
http://www.brother.com/other-printer/faq/8series.html der kan du finde mange svar på dit Spørgsmål.

Hilsener
PARKENSS
parkens@besked.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-01 21:20

"moeller" <moeller.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%r%q7.1512$sE.120843@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en urgammel printer - Brother HL-8e som har tjent mig trofast på
> min gamle computer under Windows 3.11.
> Denne printer vil jeg nu installere på min nyere PC som kører Windows
> 95. Drivere har jeg fundet på Windowss-CD'en og installationen kører
> korrekt - bortset fra, at den ikke skriver hvad jeg be'r den om.
> Jeg har prøvet at køre en testside direkte fra printeren, det virker ok.
> Jeg har prøvet at ændre emuleringen fra HP Laser Series II til HP-GL
> Graphics Mode - printeren udskriver stadig ikke korrekt.
> Jeg får utallige sider - enten uden tryk eller med en enkelt linie
> volapyk.
> Er der nogen derude, der kan hjælpe mig?
>
> Hilsen eva
>
> --
I følger Brother er der ikke lavet nogen speciel driver til win95 bortset
fra den, som Microsoft har lavet.
Derudover skulle den emulere HP Laser Series II, som du jo også har prøvet.
Den skulle også emulere Epson FX, IBM Proprinter, Diablo630 og HPGL7475a
Plotter. De anbefaler HP Laser Series II.
Har du en manual til dyret? På så gamle printere var det ikke usædvanligt,
at der skulle stille om på nogle Dipswitches (kontakter), når man skiftede
emulering, og dit problem kunne lyde som noget i den retning, idet en
forkert indstillet dipswitch typisk giver noget volapyk.

Kurt