/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Kan ikke scanne
Fra : hannibals
Vist : 825 gange
500 point
Dato : 02-12-07 18:55

Jeg kan ikke scanne til min pc
Den er tilsluttet via usb.2
Har prøvet nogle fordkellige sider på internettet ude held

Håber på posetivt svar !!!!!!!!!!!

Hannibal

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 19:01

Hvilken scanner og hvilken styresystem ? Har du kunnet scanne eller er det en ny ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-07 19:07

Udover ovenstående, venligst forklar lidt bedre, hvad du gør!!

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 02-12-07 19:08

Ja selfølgeligt ( hvor dum kam man være ) epson stylus DX 4858, Jeg har aldrig scannet før, den er 1/2 år gammel. Jeg bruger XP Hannibal

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 02-12-07 19:11

det er en 4850

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 19:15

Læste du brugsforvirringen før du gik i gang ? Når du har startet Windows sætter du usb stikket fra scanneren i, og XPen kommer op med at der er fundet ny hardware, åben den guide og når den spørger efter en driver, sætter du den medfølgende CD i og klikker videre, hvis ikke du har en driver cd, skal du finde en på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 19:20
Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 02-12-07 19:29

kigget på det i morgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 19:35

Det hjælper ikke at øge point, hvis du forklarer og vi forstår dig, så kan du få al den hjælp som er nødvendig for 20 point hvis du har driver og det hele på plads, og alligevel ikke kan scanne, så prøv at åbne for eksempel dit tekst program og klik på Indsæt billede, der kan så vælge hvor du vil hente billedet, vælg Scanner og scanner driveren går i gang og scanner billedet ind i tekst programmet, du kan også bruge forskellige foto behandlings programmer, bare spørg så vil vi forsøge at svare

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 02-12-07 19:39

Tak det var et godt svar

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-12-07 12:49

Det kan også være kablet. Nogle printere/scannere, kan ikke klare mere en 2 meter. Andre kan klare op til 5 meter. Som oftest, kan den godt printe ud, med et langt kabel, men ikke scanne, da det er betydeligt flere data der der skal overføres.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 03-12-07 13:41

Det kan måske være et for langt kabel jeg tror nu at du forsøger at scanne fra scanneren, det virker altid bedst at hente billedet ind i et billed (eller tekst) program, hvis du mangler et godt, gratis og dansk billed program, så hent PhotoFiltre herfra: http://www.pensionistedb.dk/ klik på PhotoFiltre i menuen og hent programmet og den danske sprogfil, installer på computeren åben programmet og hent billede ved at klikke på Fil og Import Twain hent billeder, det starter scanneren (husk at tænde for strømmen) og henter billedet ind på computeren

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 03-12-07 14:12

Bingo der ramte vi plet, gennem den hjemmeside Tak for svaret o.v.n. kh Hannibal Ps. Jeg har så mange point at Jeg fråser med dem,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-07 14:48

Selv tak godt det lykkedes at få scanningen i gang