/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access database kan ikke åbnes
Fra : kepe2000
Vist : 907 gange
50 point
Dato : 02-12-07 17:54

Hej!

Vi har en access-database, som ligger på et netværk, hvor der er flere brugere, som har adgang til databasen.

Uanset hvilken bruger, som vil åbne databasen, så fremkommer fælgende fejlmeddelelse:

Microsoft Jet-databasemotoren har standset processen, fordi du og en anden bruger forsæger at ændre de samme data samtidigt. <ok> <hjælp>

Denne fejl bliver vi ved med at få, selvom jeg er den eneste, som i dag forsøger at gå ind i databasen. Der er derfor ingen andre, der bruger databasen.

Er der mon nogen der ved, hvordan jeg mon kommer videre?

Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-07 18:01

Luk alle de andre PC´er som er på netværket.

Én af dem har - på en eller anden måde - fat i databasen.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 02-12-07 18:14

Alle (2) øvrige PC'ere ER nedlukket.

Min PC er den eneste, der forsøger at få fat i databasen.

/Kenneth

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-07 18:18

Genstart den PC/SERVER hvor din Access database findes.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 02-12-07 18:22

Genstart af server er også forsøgt i sidste uge - uden held (desværre)

/Kenneth

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-07 18:34
Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 03-12-07 15:13

Har du prøvet med:
Komprimer reparer.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 03-12-07 15:16

Det var vidst det linket fra IBM760 handlede om.

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 03-12-07 19:49

Det er ikke muligt at reparere eller komprimere databasen.
Jeg kan jo ikke åbne den :(

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 03-12-07 21:48

Chancerne er ikke gode:

http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/Access/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=Microsoft+Jet-databasemotoren+har+standset&engine=exp

Hvis du kan konvertere den til en nyere ver. har det i nogle tilfælle kunnet hjælpe.
Ellers er der nok ikke ret meget der kan gøres, medmindre du har en Backup liggende.

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 15-12-07 00:41

MS skriver følgende:

This error message is typically caused when there is an index missing on the MSysObjects table. This is typically caused if the repair process is aborted.

Løsning fra MS:

The Microsoft Jet database engine version 3.51 has an enhanced compact process designed to remedy the problems (if possible) described in the "More Information" section. The improved compact process now assumes all the functionality of the repair process, and therefore it is no longer recommended that you use the Jet database engine repair process.

NOTE: The Microsoft Jet database engine version 3.51 update is designed for Microsoft Access 97. You can run the compact utility on a database created in an earlier version of Microsoft Access; however, running the compact utility, "JETCOMP.exe", requires that Microsoft Access 97 be installed on your computer.

For more information about downloading the Jet database engine 3.51, please see the following article in the Microsoft Knowledge Base:
172733 (http://support.microsoft.com/kb/172733/EN-US/) ACC97: Updated Version of Microsoft Jet 3.5 Available for Download

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 31-01-08 22:42

Hej Alle, som har været søde at komme med forskellige løsningsforslag.

Der var desværre ikke nogen af forslagene, som hjalp mig.

Vi har været heldige at finde en gammel backup-version tilbage i tid, som vi kunne åbne og herefter rekontrueret frem til datoen, hvor det gik galt.

Jeg kan desværre ikke sige, hvilket svar der var bedst for mig - da ingen gav mig den lette løsning og svaret på mit problem.

Tak for I forsøgte at hjælpe.

Hilsen
Kenneth

Annuller spørgsmålet
Fra : kepe2000

Dato : 31-01-08 22:46

Hej Alle, som har været søde at komme med forskellige løsningsforslag.

Der var desværre ikke nogen af forslagene, som hjalp mig.

Vi har været heldige at finde en gammel backup-version tilbage i tid, som vi kunne åbne og herefter rekontrueret frem til datoen, hvor det gik galt.

Jeg kan desværre ikke sige, hvilket svar der var bedst for mig - da ingen gav mig den lette løsning og svaret på mit problem.

Tak for I forsøgte at hjælpe.

Hilsen
Kenneth