/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Access database kan ikke åbnes
Fra : kepe2000
Vist : 907 gange
50 point
Dato : 02-12-07 17:54

Hej!

Vi har en access-database, som ligger på et netværk, hvor der er flere brugere, som har adgang til databasen.

Uanset hvilken bruger, som vil åbne databasen, så fremkommer fælgende fejlmeddelelse:

Microsoft Jet-databasemotoren har standset processen, fordi du og en anden bruger forsæger at ændre de samme data samtidigt. <ok> <hjælp>

Denne fejl bliver vi ved med at få, selvom jeg er den eneste, som i dag forsøger at gå ind i databasen. Der er derfor ingen andre, der bruger databasen.

Er der mon nogen der ved, hvordan jeg mon kommer videre?

Hilsen
Kenneth

 
 
Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 02-12-07 18:01

Luk alle de andre PC´er som er på netværket.

Én af dem har - på en eller anden måde - fat i databasen.

Kommentar
Fra : kepe2000


Dato : 02-12-07 18:14

Alle (2) øvrige PC'ere ER nedlukket.

Min PC er den eneste, der forsøger at få fat i databasen.

/Kenneth

Kommentar
Fra : IBM760


Dato : 02-12-07 18:18

Genstart den PC/SERVER hvor din Access database findes.



Kommentar
Fra : kepe2000


Dato : 02-12-07 18:22


Genstart af server er også forsøgt i sidste uge - uden held (desværre)

/Kenneth



Kommentar
Fra : IBM760


Dato : 02-12-07 18:34
Kommentar
Fra : Rosco40


Dato : 03-12-07 15:13

Har du prøvet med:
Komprimer reparer.

Kommentar
Fra : Rosco40


Dato : 03-12-07 15:16



Det var vidst det linket fra IBM760 handlede om.

Kommentar
Fra : kepe2000


Dato : 03-12-07 19:49

Det er ikke muligt at reparere eller komprimere databasen.
Jeg kan jo ikke åbne den :(

Kommentar
Fra : Rosco40


Dato : 03-12-07 21:48

Chancerne er ikke gode:

http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/Access/?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=&spm_part=&spm_answer=&find=Microsoft+Jet-databasemotoren+har+standset&engine=exp

Hvis du kan konvertere den til en nyere ver. har det i nogle tilfælle kunnet hjælpe.
Ellers er der nok ikke ret meget der kan gøres, medmindre du har en Backup liggende.


Kommentar
Fra : hr_hvalsoe


Dato : 15-12-07 00:41

MS skriver følgende:

This error message is typically caused when there is an index missing on the MSysObjects table. This is typically caused if the repair process is aborted.

Løsning fra MS:

The Microsoft Jet database engine version 3.51 has an enhanced compact process designed to remedy the problems (if possible) described in the "More Information" section. The improved compact process now assumes all the functionality of the repair process, and therefore it is no longer recommended that you use the Jet database engine repair process.

NOTE: The Microsoft Jet database engine version 3.51 update is designed for Microsoft Access 97. You can run the compact utility on a database created in an earlier version of Microsoft Access; however, running the compact utility, "JETCOMP.exe", requires that Microsoft Access 97 be installed on your computer.

For more information about downloading the Jet database engine 3.51, please see the following article in the Microsoft Knowledge Base:
172733 (http://support.microsoft.com/kb/172733/EN-US/) ACC97: Updated Version of Microsoft Jet 3.5 Available for Download

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : kepe2000


Dato : 31-01-08 22:42

Hej Alle, som har været søde at komme med forskellige løsningsforslag.

Der var desværre ikke nogen af forslagene, som hjalp mig.

Vi har været heldige at finde en gammel backup-version tilbage i tid, som vi kunne åbne og herefter rekontrueret frem til datoen, hvor det gik galt.

Jeg kan desværre ikke sige, hvilket svar der var bedst for mig - da ingen gav mig den lette løsning og svaret på mit problem.

Tak for I forsøgte at hjælpe.

Hilsen
Kenneth

Annuller spørgsmålet
Fra : kepe2000


Dato : 31-01-08 22:46

Hej Alle, som har været søde at komme med forskellige løsningsforslag.

Der var desværre ikke nogen af forslagene, som hjalp mig.

Vi har været heldige at finde en gammel backup-version tilbage i tid, som vi kunne åbne og herefter rekontrueret frem til datoen, hvor det gik galt.

Jeg kan desværre ikke sige, hvilket svar der var bedst for mig - da ingen gav mig den lette løsning og svaret på mit problem.

Tak for I forsøgte at hjælpe.

Hilsen
Kenneth

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177417
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407864
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste