/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Radio til mobiltelefon
Fra : kepe2000
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 02-12-07 17:46

Hej!

Jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt at downloade og installere 'radio' til en mobiltelefon der ikke indeholder radio fra fabrikkens side.

Jeg ved ikke, om det er freeware eller det skal købes. Det er i første omgang ikke det væsentligste.

Er der mon nogen der ved, hvordan jeg gør det - og hvor jeg finder dette program til at downloade på nettet?

Hilsen
Kenneth

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 17:49

Ved det ikke, men jeg tror ikke du kan få radio installeret, hvis ikke telefonen er født med den, en ny telefoner med radio er da også øverkommelig i pris

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 02-12-07 18:12

Ja, det er rigtigt, men det er faktisk en ny mobil, jeg gerne vil købe, men den har bare ikke radio, hvilket jeg meget nødig vil undvære.

Så jeg vil jo ikke købe den, hvis det efterfølgende ikke er muligt at lægge radio ind på den efterfølgende.

Jeg synes rigtig godt om Nokia 6500, men jeg fatter bare ikke, hvorfor de undlader radioen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 18:30

Jeg kender ikke Nokia, holder mig til SonyEricsson, men har du overvejet denne her: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Apple_iPhone_UK_u_abonnement_8016_2381.aspx

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 02-12-07 19:52

Til o.v.n.:
Jeg er nu glad nok for Nokia, så jeg håber jeg finder en sådan model, der passe mig. Lykkes det ikke at finde noget radioprogram til telefonen, så er der jo også andre modeller. Men jeg synes blot godt om det design - og at den ikke er så tyk og tung, som mange af de andre modeller.
Men tak for dit forslag :)

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 03-12-07 06:16

I sådan en Nokia, virker radioen ikke, hvis headsættet ikke er tilsluttet!
Dvs. den kan ikke bruges med bluetooth sæt og derfor tror jeg, at antennen sidder i headsættets ledning!
Hvis ikke headsætte til 6500 har indbygget ledning, kan det såfald ikke lade sig gøre!!

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 03-12-07 06:17

Indbygget ledning!!
selvfølgelig indbygget antenne!!

Gert

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-12-07 08:29

Du kan købe et Radio headset til Nokia, det vil sige et headset med indbygget tuner, det er rigtigt at det er antennen der fungerer som antenne, derfor er der ingen mobiltelefons radio der virker uden headset.

Du kan ikke downloade en radio, da det jo kræver at der fysisk er en tuner tilstede.

Radio headsettet kan du sikkert finde til omkring 100 kroner

Annuller spørgsmålet
Fra : kepe2000

Dato : 31-01-08 22:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.

Tak for jeres kommentarer.

Hilsen
Kenneth