/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvor lidt må man stille op?
Fra : h_bmv
Vist : 1759 gange
50 point
Dato : 02-12-07 13:04

Hvor lidt må man bygge eller bare stille op til helårs beboelse ?

Jeg vil helst ikke deltage i status - låne- - sæt nyt køkken ind ræset.

Mvh.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-12-07 13:09

??????

mvh
Per

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 13:11

Spørgsmålet ikke forstået, du må tilføje noget mere, vi kan ikke læse dine tanker

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-12-07 13:34

Du må byge og stille alt det op du har råd og lyst til uden der skal byggetilladelse til

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-12-07 13:42

hvis du mener hvor stort et hus skal være, er svaret at det bestemmer du selv. hvis du kan klare dig med 25 m2, er det op til dig.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-12-07 14:13

jeg forstår heller ikke helt hvad du spørger om

me'n hvis ....

så er der jo altid noget lokalplan for et givet område der skal overholdes
fx. nogle steder må man ikke bygge træhuse, de skal være lavet af sten.

så er der jo også nogle bygningsreglementer der skal overholdes
fx. er der regler for hvor lidt isoleret et hus må være isoleret

så er der jo også mange der bor i gamle 'pap' sommerhuse

så er det vist også blevet forbudt med helårs-camping

men til gængæld er der folk der bor i halmhuse

og folk der er hjemløse
og bor på gaden eller herberger og måske ikke en gang har en sovepose

...men du må sige lidt mere om hvad du mener

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-12-07 14:21

????Stil du bare en camingvogn op, hvis du har plads på egen grund. ---- Og du ikke generer nogen med det.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-12-07 14:45

det du 'stiller op'
skal som minimum være håndværksmæssigt korrekt udført
ellers er der ingen forsikring, der forsikrer noget som helst

almindelig slidtage og dårlig vedligeholdelse
samt skader som følge af mikmak ..... >> dækkes ikke af forsikring

man skal som minimum have en brandforsikring

hvis du ejer fast ejendom
kan der ikke udbetales nogen bistandshjælp

som minimum skal du også kunne betale ejendoms-skat og ejendoms-værdi-skat

ved 'større' til og ombygninger
skal boligen føres op til nyeste gældende standard for bygningsreglementet
(det bliver skrappere og skrappere fra gang til gang - særligt mht. isoleringsevnen)

jeg mener også at kommunen skal give tilladelse til at stille en skurvogn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 14:50

Ja gætterier er der nok af, når spørgeren ikke deltager

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-12-07 14:54

... og så kan der også risikere at være en GRUNDEJERFORENING
der har regler og medlemmer
der plager livet af folk

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 02-12-07 14:58

ja ovn
spørger kunne godt tage at deltage

men nu må jeg vist også hellere ud og gøre mig nyttig med bl.a. en støvsuger, vaskemaskine
... som minimum

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-12-07 17:38

Du må da opstille lige så lidt som det passer dig.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-07 18:54

for et geografisk omåde: parcel / byggegrund / matrikkel
kan der være tinglyste: pligter og forbud
-man skal altid undersøge tinglysningen !!
(incl. byggepligt og/eller forbud)

lokalplanen kan have retningslinier der forpligter/begrænser

naturfredningsbestemmelser etc. kan ligeledes forpligte/begrænse

der skal for det meste indhentes byggetilladelser fra kommunen
i nogle tilfælde kan der opnås dispensation fra lokale forhold
jeg tror kun det er et simpelt skur på under 10m2
man har lov til at opføre uden videre
men det er beskrevet nærmere i bygningsreglementet
http://www.ebst.dk/bygningsreglementer/0/91/0

stilkene
en matrikkel kan sakten have både bygge pligt og/eller forbud
derfor undersøg altid - køb aldrig katten i sækken!!

tag en snak med teknisk forvaltning i kommunen
og en tur på tinglysningen - som absolut minimum!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-12-07 19:38

@MissBe Jo man kan godt modtage Kontanthjælp selv om man ejer fast ejendom

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-12-07 19:54

Du må da opstille lige så lidt som det passer dig.
Lidt - lidt - lidt
Spørgsmåler er jo ikke hvor meget.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 02-12-07 20:10

Kommer blandt andet an på om der er byggepligt på grunden

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-12-07 23:59

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 03-12-07 10:26

Jeg tror at h_bmv forsøger at lege drillenisse, - med et spørgsmål som er uforståeligt, - og derfor kommer spørger ikke på banen. Han/hun vil se hvor mange underlige svar vi kan byde med!
Ammitz

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-07 17:38

Uanset hvor småt man bygger, skal der byggetilladelse til en bolig.
I princippet er et fast opstillet telt også en bygning

Minimum for et beboelsesrum er 6 m2

Der er ikke lovkrav om en brandforsikring.

Det er kun et normalt krav fra en kreditor, hvis der skal lånes med pant i bygningen

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-12-07 20:31

Undskyld , nej det var ikke for at drille. Jeg havde stillet et spørgsmål i en helt anden kategori, men næsten ingen reagerede, og derfor var jeg egentlig kommet til at tro at Kandu var ved at lide en stille død. Jeg skrev defor dette spørgsmål , og regnede ikke med så prompte en reaktion.

I har egentlig fortalt de ting jeg gerne ville vide, tak

Jeg har været ved at se efter fast ejendom. Jeg har bil, men vil ikke køre 50 km hver vej hver dag. Drømmen ville være et lille nedlagt landbrug, et hus og godt hus til at lave et opvarmet værksted til bil, osv. Men jeg gider sq ikke bruge al min fritid på at male og renovere, endsige overhovedet ikke.

- og økonomien rækker ikke til et lån på mere end 600.000 kr, og så er det at det bliver rigtigt svært når det gerne skulle være i nærheden af Århus....

Men jeg har mener at have set man kan få en grund til en trediedel, eller halvdelen af beløbet. (jah, så er der også tilslutnings afgifter....)

Så er det jeg så en næsten ny "pavillon" 200 mm isolering, komplet moderne 2-værelses hus på 90 kvm! til var det 90,000 kr?

Hvor længe kan sådan en holde, den skal vel bare males hver 3. eller 5. år? hvis man nu byggede en rigtig sokkel til den, og måske byggede et tag på med "høj rejsning" så den kom til at ligne et rigtigt hus?

Bor for øjeblikket på 20 lejede kvm., men er opvokset på en gård...

MVH.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 11-12-07 21:13

Takker og undskylder til alle....

Jeg kørte også denne tråd bagefter :

http://kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=113536

MVH.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 11-12-07 22:26

hej h_bmv

jeg har lige læst din anden tråd
spændende det du har gang i

prøv dog at leje dig ind i et sommerhus og bo i det over vinteren
så får du en forsmag på hvor meget / lidt DU har brug for

har du en god brændeovn
er det temmeligt nemt at varme fx. træhus op
træhuse er skønne at opholde sig i
-- men de skal males --

eller køb dig et sommerhus
mange bor i dem året om !!
så har de en dækadresse
og er det en venstre-kommune går sladderen at så er der aldrig nogen der spørger

---det med at male...
men så tager du da bare én yddervæg om året
så er det overstået før du får begyndt

men har du dit eget er der ALTID noget der skal laves

held og lykke med dit project
vi glæder os til at høre hvad du går i gang med

hilsen
MissBe

Ps.
hold dig fra alle de der mærkelige nye lånetyper man kan få nu til dage
de lover meget men bliver utroligt dyre i længden
det bliver let noget med at tisse i bukserne for at holde varmen
--sørg for at du har god luft i økonomien
og ikke spænde buen for hårdt
så kører man let sur
man kan let komme til at få u-forudsete økonomiske situationer
snik,, snak.. pøj, pøj