/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP Photo fylder - men hvor?
Fra : vith
Vist : 821 gange
200 point
Dato : 02-12-07 12:15

Jeg mangler plads på C-drevet og ser i Tilføj/fjern programmer, at det største program hedder HP Photo and Imaging 2.0 og fylder 3.196 MB.

Programmet hører formentlig til min printer - men hvor ligger det?

Når jeg går ind i stifinder under Hewlett-Packards egenskaber, står der diskforbrug 334 MB.

http://peecee.dk/?id=82338

http://peecee.dk/?id=82339

Jeg bruger printeren hver dag, men kan det være rigtigt at programmet fylder SÅ meget?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-12-07 12:27

Jeg har et tilsvarende program liggende:

c:\documents and settings\All Users\Menuen Start\Programmer\HP\HP Photosmart Essential 2.5

måske du har nogle billeder liggende i en HP mappe...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-07 12:31

3 Gigabyte er nu ikke ret meget på en harddisk , ja det kommer selvfølgelig an på, om det er en af de første små bærbare hvor harddisken ikke var meget større....men de fleste computere idag er da på ca 160 gb og derover.

Jeg ved ikke lige hvorfor det program optager mere plads end du regner med, men måske der ligger billeder eller noget andet, jeg synes mere det lyder som noget kameraprogram/billedbehandling "HP Photo and Imaging 2.0 "

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 12:34

iah
Ja, den tanke har osse slået mig, men jeg kan ikke finde dem, (hvis de er der).

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-07 12:34

I et ene tilfælde har du ledt i søg efter HP, og får dermed alle filer på computeren der starter med hp, det fortæller jo ikke hvad hele mappen HP Photo and Imaging 2.0 fylder.
Du kan selvfølgelig afinstallere HP Photo and Imaging 2.0. Men du har da også mange andre programmer som du kan afinstallere, hvad med WORKS, som nok fulgte med maskinen, den bruger du vel ikke, da du har microsoft office, som vel indeholder det meget brugte WORD.
Og hvad med alle dine Temp-filer, de bruges heller ikke, men hvorfor går du ikke i "alle programmer"/tilbehør/systemværktøjer/diskoprydning, her kan du roligt lade den fjerne alle foreslåede. Og bagefter "alle programmer"/tilbehør/systemværktøjer/deskdefragmentering for at gøre maskinen hurtigere.
Hvis du ikke kan få HP Photo and Imaging 2.0 plads til at stemme, er det vel fordi du har billeder i mappen, prøv at vælge søg i mappen, og skrive *.jpg
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-12-07 12:36

Du ricikerer at din printer måske ikke duer hvis du sletter det Der må da være noget andet du kan slette Hvis du henter et lille program der hedder BeClean kan det hurtigt og effektivt frigører diskplads efter dine markeringer med flueben bruger aldrig andet selv programmet findes her
http://www.scanwith.com/download/BeClean.htm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 12:37

dova
Du har ret i at 3 GB ikke er så meget, men da jeg kun har 1,75 GB ledig plads på c-drevet ER det meget. Og ja, det er ikke nogen ny bærbar, den har vist kun 30 GB ialt.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 12:45

Foreløbig tak for jeres kommentarer.

Jeg starter lige med at afprøve pallebhansens forslag - så kommer jeg tilbage.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-07 13:15

Hej vith

Citat
Jeg mangler plads på C-drevet og ser i Tilføj/fjern programmer, at det største program hedder HP Photo and Imaging 2.0 og fylder 3.196 MB.

Programmet hører formentlig til min printer - men hvor ligger det?

Når jeg går ind i stifinder under Hewlett-Packards egenskaber, står der diskforbrug 334 MB.

http://peecee.dk/?id=82338

Jeg mener ikke, at programmet har noget at gøre med din printer, men derimod med dit digital kamera - http://cameras-and-mp3-player.free-driver-download.com/HP/17949/HP-Photosmart-Digital-Camera-Photo-and-Imaging-Software-2.0.html

Og på dit første billede findes der mange *.tmp filer - normalt er der intet behov for, at gemme TMP-filer.
Se pallebhansen's kommentarer.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 14:37

IBM760:

Det er muligt du har ret, men mit digitalcamera er et Medion, ikke HP.

pallebhansen:

Har nu slettet Works og et leksikon, lavet diskoprydning, hvor jeg har slettet alle temp-filer og midlertidige filer samt komprimeret gamle filer (?) - så nu har jeg 5,45 GB ledig plads på C-drevet. Det er jo rigtig godt, men jeg fortsætter lige med at lave diskfragmentering.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 18:25

Den gode nyhed:

Jeg har nu 5,5 GB ledig på C-drevet.

Den dårlige nyhed:

HP-programmet fylder stadig 3 GB.
Jeg har søgt i mappen på *.jpg og der ligger ingen billeder. Programmet viser sig at være et billedbehandlingprogram til printeren som jeg bl.a. bruger, når jeg scanner, så jeg tør ikke slette det.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor der i "Tilføj eller slet" står 3.196 MB.

Havde en teori om at programmet måske indeholdt mine billeder, men selom jeg slette 500 MB af dem ændrede det ikke på tallet 3.196.

Jeg har osse tjekket den CD, der fulgte med printeren, den indeholder 365 MB.

Er der nogen der har et bud på gåden eller må jeg stille mig tilfreds med de 5,5 GB (Som jeg er meget glad for!)?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-12-07 18:40

Har du progarmmet på CD eller evt. kan det downloades fra denne side:
http://cameras-and-mp3-player.free-driver-download.com/17949/HP-Photosmart-Digital-Camera-Photo-and-Imaging-Software-2.0.html

Det kommer lidt an på, om din printer er nævnt her.

Så hvis du har programmet, burde der ikke ske noget ved at fjerne det - derefter kan du jo installere det igen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 18:54

IBM760

Jo, jeg har CD'en til printeren, og som jeg skriver fylder den 365 MB, så hvis jeg sletter programmet, hvad sletter jeg så ud over det, der er på CD'en? Det er det der bekymrer mig.

Men måske er det bare en fejl i "Tilføj eller fjern" - hvem ved?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-07 20:11

Tilføj eller slet" står 3.196 MB
Hvordan kan det det, normalt står det da med komma (Ikke punktum) og kun 2 ciffere efter kommaet ?
Desuden er det programmerne selv der angiver deres størrelse, og nogle angiver rigeligt for at sikre der er plads nok!
Man kan jo ikke se programmet på dine 2 oploadede sider?
Hvis du vil se hvad programmet fylder kan du vel finde programmet i denne computer, i programmer, og så se egenskaber for mappen.
Desuden kan du rolig fjerne (I tilføj fjern) J2SE Runtime enviroment update nr 5 6 0g 10, de fylder jo meget. Måske kan "Microsoft office standard edition" også fjernes, da office vel allerede er installeret med "Microsoft office XP Professional med frontPage", men har du cdèn Microsoft office XP Professional og det er en fuld version, og ikke en opdate, så kan jeg ikke se hvorfor "Microsoft office standard edition" skal være der?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 20:42

Hej Palle

Helt nøjagtig står der: størrelse 3.196,00 MB. Det kan ses på linket.

I mappen "Hewlett-Packard" står der under egenskaber, at den fylder 330 MB, og i mappen "hp" står der 2,02 MB.

Jeg vil straks fjerne de updates du nævner.

VH vith

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-07 21:39

Ok nu kan jeg se de 3.196,00 MB
Men på det andet billede kan jeg kun se småfiler bl.a. De 2 øverste JPG filer, så det kan jo ikke passe du ikke kan finde dem med kommandoen i søg alle filer og mapper "prøv at vælge søg i mappen, og skrive *.jpg" evnt. *.bmp
HPIM1765 som er det samme billede gemt 2 forskellige steder.
Du kan også søge på hele computeren efter *.HPIM
Du kan evnt. trykke start/søg og vælge "alle filer og mapper", og i rubrikken "Hele eller dele af filnavnet" skrive *.jpg så finder den alle billeder på harddisken, lige som du kan finde alle worddokumenter med *.Doc (Stjernen laves med tasten over 9 tallet på tastaturet til højre.)
Jeg spekulerer over om grunden til din store mappe, er at windows tæller mapper med som Photo and Imaging 2.0 har været med til at lave, som måske findes andensteds end hvor HP-mappen er, for så kan man jo prøve at flytte billeder som ligger i HP`s indstillede mappe, for at se om de 3.196,00 MB ændrer sig.
Og hvad med skannede billeder og dokumenter, hvor ligges de. Du kan jo også prøve at åbne programmet Photo and Imaging 2.0 for at se hvor det er indstillet til at gemme, tryk evnt. filer/gem som i programmet.
Men det ser jo ud til at du gemmer billeder i en mappe der hedder billeder som ligger i dukumenter-mappen.
VH Palle Hansen

Har du fjernet J2SE Runtime enviroment update nr 5- 6 0g 10

Kommentar
Fra : vith

Dato : 02-12-07 22:37

Ja, jeg har fjernet runtime update nr. 5,6 og10.

Jeg prøvede at gå ind i programmet for at se hvor det gemmer - men nu virker programmet slet ikke (det plejer det at gøre). Jeg prøvede at scanne, men programmet påstår, at der ingen driver er.

Jeg opgiver for i dag. Har bøvlet med det 12 timer nu. Vender tilbage i morgen.

Foreløbig tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 03-12-07 22:15

Efter mange timers yderligere bøvlen i dag, valgte jeg at tage chancen og afinstallere HP.

Det frigav ikke 3.196,00 MB, men omkring 400 MB, så jeg installerede det igen. Nu kan jeg scanne igen.

Det mærkelige er, at i Tilføj/fjern påstås nu at HP fylder 3.619,00 MB.

Jeg er faktisk godt tilfreds med det resultat jeg har nået - har nu næsten 6 GB ledig plads på c-drevet og må bare konkludere, at Tilføj/fjern ikke er troværdigt.

Venter lige et par timer for at se om der kommer yderligere kommentarer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-07 23:03

02-12-07 20:11 Desuden er det programmerne selv der angiver deres størrelse, og nogle angiver rigeligt for at sikre der er plads nok!
Hvad med sådan en karl, sådan en har jeg, den er bare helt lydløs, og tilsluttes med USB-stik:
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=397098
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 03-12-07 23:13

Jamen Palle, sådan en har jeg skam ! Bare kun på 320 GB.

Men jeg har lært (her på kandu) at man ikke kan bruge den til programmer, så jeg bruger den kun til billeder og dokumenter.

Er der noget jeg har misforstået?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-12-07 23:42

Du kan godt installere programmer på den eksterne harddisk og køre dem derfra så længe den eksterne disk sidder 'i' den computer hvor programmet blev installeret. Nogle gange kan programmerne også virke på andre computere, det kommer an på om programmet smider filer andre steder end på den eksterne disk, så som i windows dir'et.
Men krævende programmer og spil, vil være længe om at afvikle, så generelt kan det ikke anbefales.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 04-12-07 00:16

Sikke en masse jeg lige lærte der! Tusind tak!

Tak for svaret pallebhansen.