/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Slette én _bestemt_ cookie
Fra : jkrjk2
Vist : 501 gange
140 point
Dato : 11-02-03 16:49

Så er jeg her igen. Det drejer sig om en cookie der anvendes når jeg skriver i dette forum:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=376&t=376

Jeg vil gerne finde lige præcis den cookie der genkender mit forfatternavn. Hvad hedder den?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-03 17:00

På ,ganske vist et andet board, " findsvar.dk ", fandt jeg dette lille program.
http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download
Det kan finde alle cookkies og du kan slette dem du vil.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 140 point
Dato : 11-02-03 20:11

Hej !
på min er det nok denne her,under dukumenter and setting/xou/cookies/:xou@www.kandu[1].txt
Måske skal du ind i denne computer under funktioner-mappeindstilliger-vis-sjulte filer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 20:20

filen indeholder disse oplysninger:
xou@www.kandu[1].txt
KanDu
LastVisit=04%2D02%2D2003+15%3A07%3A41&member=xou&uuid=6h6qygttQbGnS
www.kandu.dk/
*
og findes osse i somme mappe xou men under mappen recent.Iøvrigt er hentyder xou ikke til mit forfatterskab hos kandu men til min bruger mappe jeg osse har kaldt xou,da alle cookies begynder med dette.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 12-02-03 11:45

xou pas på for indholdet af cookien kan være ikke krypteret dvs os andre brugere kan få adgang til dine funktioner her på stedet!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 11:49

hvordan !

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-03 11:51

ok,jeg har lige lavet et nyt kodeord ,hvis det var det...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 09:50

ne har jeg prøvet >>mens kandu-siden ikke var åben<< at slette den cookie,og hvad skedte

der,jo jeg bliv ikke logget automatisk ind,så derfor tror jeg altså det er den cookie der

bliver brugt på kandu`s hjemmeside til at identifikacer brugeren historie,kig i mappen

cookies og se hvor mange der bruger dette.hvis du ikke har xp kan du søge på:

@www.kandu[1].txt og finde den cookie der godkender dit forfatterskab over for kandu.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-02-03 12:34

Hej!
Nu er det ikke på Kandu jeg har problemet, men som "skribent" på http://www.dis-danmark.dk/forum

Hilsen Jeanie Kristensen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 12:49

hej !
UMIDDELBART SER DET IKKE UD til at der er cookies der ,da du sikkert først skal have en identitet,før den bliver
lavet til at godkende bruger,eller har jeg overset det,
ps har lavet kopi af alle cookies inden jeg gik ind på den side,men der er ikke kommet nye cookies efter det ...
men har jeg overset noget ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-02-03 13:01

Hej Jeanie,

har du prøvet det jeg skrev i dit forige indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/11328
i kommentaren fra "11-02-03 18:48"

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-02-03 13:04

Hej Strarup!
Jeg vil ikke slette dem alle.
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-03 13:08

jeg har lige prøvet noget-
klik på funktioner(alt+k)når internet explorer er åben
slet cookies
gå under :beskyttelse af personligeo plysninger-
avanceret-bloker aller cookies både i fo opreindelige websteder og tredjepartsteder
ok
eks sletter du kandu´s cookies kan du ikke logge ind nu,hvis du heller ikke kan komme på dis er der cookies der...
håber det giver en ide om der er cookies der ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 15-02-03 13:18

Hej Jeannie,

eh oki doki... det var nu heller ikke meningen med min kommentar...

nu er jeg ikke medlem hos DIS, så jeg ved ikke lige præcis, hvad cookien hedder, det var bl.a. derfor jeg gav eksemplet med Kandu cookien... idet du også har den, så du vil have et udgangspunkt at gå ud fra... når du kigger nede i cookie mappen eller temporare internetfiler mappen...

mit gæt er den hedder noget med "Dit_Brugernavn@www.dis-danmark[?].txt" i mappen cookies, og i mappen temporare internet filer at den evt. hedder noget a la "Cookie:Dit_Brugernavn@www.dis-danmark.dk"...

men ellers så prøv programmet fra linket i kommentaren "IECookiesView 1.40"... og se efter hvilke cookies der er relateret til webstedet/domænet "www.dis-danmark.dk"... så ka' du markere og slette den fra programmet af...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 07-03-03 18:42

Jeg fandt løsningen via andre brugere på Dis-Danmark.
xou får pointene for sine ihærdige forsøg og næsten brugbare forslag.

Hilsen Jeannie