/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
trepunkts ophæng
Fra : hennooah
Vist : 8081 gange
50 point
Dato : 01-12-07 20:50

Jeg skal lave et redskab til min traktor.
Er der nogen der kender et link til et sted hvor man se målene på et trepunkts ophæng.
Og måske også tegningerne på en form for hurtigomskift beslag feks en form af to trekanter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-07 22:04

Målene på trepunkt ophænget er forskellig, der kategori I - II - III hvilken kategori vil du have mål på ?
Det andet punkt i dit spørgsmål kaldes en A ramme, de koster ikke så meget at det kan svare sig selv at lave dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-07 22:12
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-12-07 22:16

Som du kan se, passer de til kateregori II , kateregori I er kun til små traktorer og redskaber, hvis det er en sådan du efterlyser, må du selv kopiere efter billeder, de laves ikke i serie produktion

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-07 23:08

Hvis du selv vil bygge, så er her lidt grundlæggende data: Afstanden mellem indersiden af kuglerne på trækarmene er for kat I 683mm, for kat II 825mm og for kat III 965mm, afstanden op til topstangs fæstet, lodret målt fra trækarmene, er 460mm for kat I og II og for kat III 560mm, du kan få flere data hvis du skal bruge mere oplysning

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 02-12-07 11:18

Har du oplysningerne fra en hjemmeside ( hvilken).
Det kunne være helt perfekt hvis du vidste hvor jeg kunne finde tegninger med mål på materialerne.
Så ville der nok også falde lidt ekstra point af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 11:56

Nej jeg har oplysningerne fra en bog om indstillinger og reperationer af traktorer (gammel bog) den hedder Traktormål

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 02-12-07 13:46

du behøver ikke tegninger eller presis mål medmindre det skal passe sammen med noget af naboens , bare det passer sammen
kik på de billeder O.V.N linker til , så kan du se prensippet
alternativt kan du bare kikke i en maskinforretning , og tage målebåndet med , de fleste maskinforretninger har dem liggende på lager

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 02-12-07 14:15

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-07 14:47

Selv tak hvis du skal bruge flere oplysninger, så spørg endelig