/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvad skal hun vælge.
Fra : gade22
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 01-12-07 13:13

Hey med jer.

Skal lige høre jer hvad i vil forslå af internet til en gammel dame, hun køre med modem lige for tiden. men det stinker altså :) hun har bare et krav, og det er hun kun vil betale når hun er på internettede.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 01-12-07 13:45

hvilken udbyder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 13:47

TDC - så er der ikke så mange problemer

http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_int_bb_priser

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 01-12-07 14:01

kan det gøres billigere???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-07 14:05

Modem....

Hun er nok kommet i fælden der hedder opkaldsafgift, når man lige skal tjekke indbakken og så afbryder igen flere gange om dagen, det får regningen til at løbe op.

Webspeed er der jo også mulighed for hvis hun har kabel.

Det er måske svært at forklare hende at ved ADSL behøver hun overhovedet ikke bekymre sig om regningens størrelse da den er fast, også selv om familien sender hende billeder på mange mb, hvad der yderligere får en 56k forbindelse til at løbe op i krkrkr......

Jeg har såmænd stadig noget ældre familie der afbryder en fastnetsamtale, opkaldt til dem, da de ikke kan indse at de ikke selv betaler.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 01-12-07 14:07

det er osse en jungle i disse moderne tider..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-12-07 14:20

Det bedste er hvis vi får at vide hvad hun betaler idag og hvor meget hun er på.
Hvis det dyreste er at hun kun vil betale når hun er online, så giver råd ikke megen mening...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-07 14:28

Det sikreste er en fast afgift pr. måned, hvor man så kan være ubegrænset på nettet.

Måske det umiddelbart lyder af meget at betale ca 349/md.

Men jeg kender en der på den anden måde med forbrugsafregning, lavede en regning på 648,- for 3 døgn, bare til almindeligt netbrug, godt nok en del timer om dagen, men alligevel.......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-07 14:29

Cybercity er også en mulighed.
http://www.cybercity.dk/
+ skift til "gratis" fastnet hos CC.

Siden kræver nok lidt gennemsyn for at finde den billigste løsning og fælderne.

Som "fastgroet" TDC-abonnent betaler hun jo i forvejen næsten 400 kr i kvartalet bare for forbindelsen.