/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Oprette adgang til share
Fra : JamesirB
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 30-11-07 21:29

Hejsa

Jeg har problemer med at oprette forbindelse til et share, der ligger på skolens NAS. Jeg har skabt forbindelsen fra andre computere, men på min private kniber det. Jeg kan komme ind og administrere serveren uden problemer, men når jeg prøver at oprette forbindelse via et netværksdrev, så hænger den bare indtil jeg afbryder. Nogle gange kommer fejlmeddelsen at sharet ikke findes på serveren, men det ved jeg at det gør.

Nogen der har en ide?

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-07 22:13

Hvis du opretter forbindelse fra en Windows computer, så skal du huske at den konto du er logget på med skal have et tilknyttet password.
Hvor langt det er, om det er 1 eller 200 tegn betyder intet. Bare at der er password.

Derefter skal du sikre dig, at computeren er med i samme domæne/arbejdsgruppe, som den NAS som du prøver at skabe forbindelse.

Jeg gætter på at grunden til du kan administrere NAS'en, er fordi det foregår via et webinterface.
(Du kan sikkert også gå på nettet, selvom du ikke kan forbinde til NAS serveren )

/Peter

Kommentar
Fra : JamesirB

Dato : 30-11-07 22:33

Hej Peter

Tak for svaret, men desværre var det ikke det der løste problemet.

Idet jeg har fået skidtet til at virke på en del andre computere, er jeg ved at tro at det er noget i min router der blokerer for adgangen.

Jeg prøver lige denne løsning, før du bruger mere tid.

Igen .. mange tak for ideen

Kommentar
Fra : JamesirB

Dato : 02-12-07 01:20

Det var (som frygtet) routeren der blokerede adgangen .. dejligt med et internetfirma der nægter at man kan køre på bestemte porte .. tilsyneladende helt uden noget grund.

Tak for dit svar

Godkendelse af svar
Fra : JamesirB

Dato : 02-12-07 01:20

Tak for svaret peterbech.