/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugt bil - kørt som taxa
Fra : Briz
Vist : 1861 gange
100 point
Dato : 30-11-07 20:49

Hvad er det man skal frygte i forbindels med "har været brugt til taxakørsel" når man køber en brugt bil.
Er problemet i forbindelse med motoren der siden er udskiftet på den bil der er under overvejelse.
Er førstegangskøber af brugt bil så alle råd vil være cool.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-07 21:02

Citat
Hvad er det man skal frygte

At den er totalt slidt op

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-07 21:07

Du skal forvente at den har haft nogen småskader, sæderne er sat til, den har kørt mange kilometer, og det er jo ikke kun motoren, det er alt, -gear, fjedre, hjul og kardanlejer, dørhængsler, rudeoplukker, med andre ord -alt, men prisen er jo oftest derefter, så der levnes plads til lidt service hen ad vejen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-11-07 21:08

en taxa har altid været kørt hårdt. der er ikke tid til at køre ordentligt. desuden er gearkasse og alle bevægelige dele i undervogn og styretøj totalt slidt op. det er ikke at anbefale.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-07 21:09

Jeg har set en mercedes taxi, kørt 700.000 km
pris 98.000. den er ikke 100 kr værd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-11-07 21:28

Det kommer sandelig an på, hvad det er for en bil og hvor den har kørt taxi.

Hvis det eks. er inde midt i storkøbenhavn er den måske kørt til en gammel sur, sløv slæde grundet lave hastigheder og køkørsel, hvorimod en landtaxi er vant til at køre længere ture med højere hastigheder.

Er det en Mercedes er problemet ikke så stort, som hvis der eks. er tale om en SsangYong.

Men generelt slitage i mekaniske dele, ophæng o.s.v..

Ihjelsatte sæder, slidte dørhængsler

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 30-11-07 21:30
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-07 21:46

Den annonce er løgn og bedrag.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-11-07 22:34

Der er gode og dårlige biler - der har kørt som taxa...
Det er som kvinder - de kan godt være oppe i årne og stadig ok...
En kvinde der er kørt til på den gode måde, kan være ok at leve sammen med.
Der er mange nye plastik biler - det ikke er blikværdien værd, hvis man vil køre godt...
Alt efter behov og anvendelse og bilens stand - er det godt og skidt.
Kig efter de ting de andre oplyser - og drop lidt af de forudindtaget meninger.
Mercedes biler kan holde til at blive brugt, visse andre "biligere" mærker anvendt til taxa, ville jeg ikke selv kigge efter.
Mercedes er en af de få biler der kan holde til at holde til at stå i tomgang - og stadig lade og køle ordentligt. De er bygget til det tyskevejnet - som både er motorvej, varme og kulde og bykørsel (læs kø kørsel)...
Hellere 200.000 på en brugt mercedes end 200.000 på plastik.

Men min mening er også bare et synspunkt - blandt mange andre synspunkter....

Jeg har ikke planer om at skifte min mercedes ud de næste 10 år. Jeg har haft min i 7 år... godnok ikke taxa... men importeret tysker...

mvh Ben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-11-07 22:47

Umiddelbart kunne man lade sig friste, men tag en fagmand med ud at se og prøvekøre den. Men den er også 11 år, --- såååå???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-11-07 22:49

Den der annonce er der humbug med, såfremt det er en gammel taxa, for en bil kan ikke være firkørt som taxa = uden der skal betales registreringsafgift, medmindre den har kørt mindst 2 år og 250000 km, så enkelt er det.

Muligt at motoren kun har kørt 208000, men bilen har kørt mere....hvor meget mere kan man så kun gisne om, men de fleste taxier er frikørt på 2 maks 3 år....og det vil sige 250000 km på max 3 år......så er der stadig langt op til 2007

Nu kender jeg sådan en bil der, den vil jeg ikke anbefale med det kilometerantal på klokken

For øvrigt er prisen også langt ude i skoven......for billig til, at der ikke er gemt noget i den i forhold til hvad en tilsvarende koster i den årgang

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-11-07 23:02

Jeps dova, du har lugtet lunten.
Den bil kan ikke anbefales, prisen lokker
men nej. Det næste år kan koste 50.000 i rep.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 06:59

Er det mig der er blind ??????

Hvor står der noget om bilen har været Taxa ???????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-07 09:22

Sort taxakørsel, hvem ved.
Eller det er mundvandet der løber på sælger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-07 14:37

Citat
Hvor står der noget om bilen har været Taxa

Ka' jo være spørger har talt med sælger og fået det oplyst.

Men mit umiddelbare gæt er, at bilen der har kørt minimum 450000 km og måske en del mere......det plejer de i de årgange når der er tale om forhenværende taxier.....først de påkrævede 250000 km for at køre den fri, typisk på under 3 år, og så sælges den og det er nok ikke helt skudt forkert, såfremt man skønner minimum 20000 km/år derefter......

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 01-02-08 13:29

Tak for svaret stilkene.