/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Slette én cookie?
Fra : jkrjk2
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 11-02-03 06:26

Jeg skal slette én cookie i IE 6.0, men jeg kan ikke finde listen. Jeg har også XP. Hvor ligger mappen med cookies?

Hilsen Jeannie Kristensen

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-03 07:44

Gå ind i "Søg" og skriv "cookies", så dukker mappen op.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-02-03 10:46

Hej Jeannie,

de ligger i mappen ~:\Documents and Settings\Dit_Brugernavn\Cookies... (hvor "~" er det drev du har din XP installation på)...

hvis du ønsker at slette alle cookies, ka' du også vælge explorers egenskaber/internetindstillinger, og der trykke på knappen "Slet cookies"...

cookierne ligger også i mappen temporare internetfiler...
~:\Documents and Settings\Dit_Brugernavn\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

jeg ka' ikke lige huske hvilken af stederne der gør at de bliver slettet begge steder på en gang...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-02-03 13:21

Tak for svaret Rellom.

Jeg starter et nyt spørgsmål.

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-02-03 18:48

Hej Jeannie,

jeg læste lige dit andet indlæg ang. cookies... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/11338

det du bl.a. ka' gøre er at gå ned i mappen Temporare Internet filer... se efter filer der er relateret til webstedet... -->
www.dis-danmark.dk

og derefter finde den cookie du søger der... i selve cookiemappen er jeg ikke helt sikker på hva' den vil hedde... f.eks. hedder cookien til Kandu i cookie mappen "Dit_Brugernavn@www.kandu[1].txt" (hvor Dit_Brugernavn er det du bruger lokalt på din computer) så mon ikke den hedder noget a la "Dit_Brugernavn@www.dis-danmark[?].txt" eller "Dit_Brugernavn@dis-danmark[?].txt"...

i den temporære internetfil mappe hedder kandu's cookie "Cookie:Dit_Brugernavn@www.kandu.dk"...

ellers ka' du også downloade dette freeware program "IECookiesView 1.40"... -->
http://www.webattack.com/get/iecookies.shtml

når du kører "IECookiesView 1.40" ka' du ved en cookie helt ude til højre i vinduet se til hvilket domæne cookien tilhører... så sku' det være muligt at finde ud af hvilken/(hvilke) cookie(s) der tilhører Dis-Danmark... samt du ka' få en del andre informationer om den eller flere cookies i "IECookiesView 1.40"...

mvh.

Strarup