/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
clonecd ka ikke genkende drev
Fra : Jens43
Vist : 452 gange
300 point
Dato : 29-11-07 14:39

Hejsa...
jeg kører Vista premium home edition, og vil gerne benytte clonecd. Jeg kan godt lave min imagefil, men når så jeg skal til at brænde imagefilen på cd så siger clonecd at mit cd drev ikke blev genkendt.....

Er der nogen der har en løsning på dette?

jens43

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:27

Så er det vel fordi det er en DVD du sætter i .... (eller det er ikke en brænder)

Hvis den lige har læst fra drevet har den jo genkendt det....

Kom lige med fejlmeldingen ORDRET....

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 29-11-07 15:37

hej Jens,

Du skal bruge den nyeste version af CloneCD, der udover bedre kompatibilitet med Vista, også understøtter de nyeste DVDRW drev.

Du kan downloade en opgradering her:
http://www.slysoft.com/en/clonecd.html

Hvis du allerede kører med nyeste version, kan der være mange andre forklaringer, men lad os starte her :)

/ MJ

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 29-11-07 22:57

Hej MJ
kører allerede nyeste version af clonecd, og der er jo heller ikke problemer når jeg læser imagefilen ind på harddisken.

Kan det mon være fordi evalueringsperioden er udløbet???

Jens43

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 30-11-07 00:40

Sikker på du har 2 diske på din PUTER, eller kommer du sgu ikke langt
Hvis du vil CLONE NOGET.
Du KAN ikke ligge dett på en DVD/CD

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 30-11-07 08:04

Det vrøvl forstod jeg ikke - disken....

Jo EET drev er nok - men det skal selvfølgelig være et brænderdrev...

Og ja - hvis evalueringsperioden er udløbet kan det godt være årsagen, men næppe årsagen til at den ikke skulle SE drevet....

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 02-12-07 22:37

Prøv at gå i Enhedshåndtering og slet din brænder under "DVD/Cdrom drev", genstart computeren og lad Vista finde brænderen igen.

- Hvis du er bekymret for om det er fordi demo'en er udløbet, kan du jo altid købe programmet.. CloneCD, CloneDVD og AnyDVD er alligevel næsten uundværlige :)
Der er tilbud i øjeblikket: http://www.slysoft.com/da/

+ når du ejer programmet, kan du få support af Slysoft.

/ MJ

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 12-12-07 10:52

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 14:46

Selv tak....