/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvem har ansvaret?
Fra : mp973902
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 29-11-07 14:09

Jeg har bestilt en ring på hjemmesiden Chanti.dk der gik 2 dage og så kom ringen, så ingen problemer der. Men men men, ringen var totalt fladtrykt så jeg har ikke en gang haft mulighed for at prøve den.
Hvem har ansvaret for at bestilte varer kommer "helskindet" frem til køberen og hvem skal betale for porto frem og tilbage når nu jeg gerne vil have den ring, selvfølgelig bare en ny?
Jeg har tilabegsendt ringen i den amballage jeg modtog den i og bedt om en bedre forsendelsespakning når de sender den nye.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-07 14:29

Hvem har ansvaret?
Købelovens § 73. "Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse."
Det er altså sælgers ansvar

Porto skal (tror jeg) betales af sælger. Men jer er ikke sikker

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-11-07 14:29

Posten har ansvar for at en forsendelse kommer
frem uden skader. Det må da kunne ses på pakken
hvis den er klemt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-07 14:29
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-11-07 14:49

På deres hjemmeside står der

"Alle vores smykker leveres i gaveæsker og pakkes med det antal æsker, der er mest hensigtsmæssigt i forhold til forsendelsen"

Du kan læse mere på hjemmesiden

http://support.chanti.dk/

Leveringsbetingelser ... ombytning/returret.

Ja som tidligere skrevet, hvordan så pakken ud, da du modtog den !!!!