/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Stadig dagpenge berettiget ?
Fra : SandraFalk
Vist : 1132 gange
75 point
Dato : 29-11-07 10:25

Hej.
Jeg er dagpengeberettiget medlem af a-kasse. (frie funktionærer)
Hvis nu jeg læser HF i 2½ år, og stadig betaler mit kontingent, vil jeg så være berettiget til dagpenge efter endt uddannelse eller "forsvinder" mine opsparede timer så?
For så er der jo ikke meget idé i, at betale det?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 29-11-07 10:31

Spørg dog din A-kasse, halst pr. mail eller brev, så du har dokumentationen i orden

Accepteret svar
Fra : jens-lyn

Modtaget 85 point
Dato : 29-11-07 11:20

Korrekt, sørg for dokumentation på alle spørgsmål, ellers kan du blive meget overrasket på et senere tidspunkt

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 29-11-07 11:31

Er hermed gjort, men kunne jo være andre havde været i lignende situation og vidste det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:44

Der er næppe mange i den situation.....

Men om du betaler eller ej er jeg ret sikker på er underordnet (og dermed spild af penge)

Du vil ikke kunne modtage dagpenge før 1 måned EFTER uddannelsens afslutning.....

Så du kan bare melde dig ind igen når du er færdig (senest 14 dage efter)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 15:45

De penge du derved sparer, sætter du ibanken - så er der til udgifterne den første måned

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 29-11-07 18:12

hmm har fået tilbagemelding fra a-kassen: Du vil fortsat have dagpengeret, hvis du har haft barsel indtil nu og herefter påbegynder uddannelse på HF i 2½ år.

Under forudsætning af at du har haft barsel med barselsdagpenge i 52 uger, kan jeg oplyse at din dagpengeret pt. vil udløbe ultimo juni 2011.

Så den mail skal jeg vel bare gemme så

Mht til spild af penge.. Jeg tænker lidt at hvis jeg nu bliver ledig i et stykke tid efter hf indtil jeg starter på anden uddannelse.. er det jo ret at være berettiget.

Det er kun ca. 300 kr om måneden og det er jo fradragsberettiget..

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 30-11-07 10:28

Tak for svaret jens-lyn.