/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flere brugere
Fra : tararam
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 29-11-07 07:29

Her i firmaet er der mange der bruger Pc'en
Jeg har problemer med at andre brugere sætter f.eks Opera som standard browser, når jeg selv bedst kan lide IE7. Også irriterer det mig at f.eks Google eller Firefox åbner på Polsk. Er det muligt ved flere brugere at hver især kan have deres egen standarder og sprog ?
Jeg har lavet forskellige bruger kontoer efter nationalitet, men alligevel berører det andre kontoer hvad der sættes som f.eks standard browser.
Jeg har alle som administratorer lige nu, men det er måske ikke så godt eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 07:34

Citat
Jeg har alle som administratorer lige nu, men det er måske ikke så godt eller hvad?

Nej - det er det absolut IKKE.....

Så kan de jo netop ændre alt.....

Så det skal du bare lade være med - så er det problem løst.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-07 09:25

Du skal kun have en med administratorrettigheder. Dernæst opretter administrator en profil til hver bruger eller brugergruppe. De får så hver sinopsætning. Det er hele ideen med windows mulighed for mange profiler.
Det afhænger lidt af hvilken version i har, hvordan man gør det. Når du ikke har oplyst det, må du selv finde ud af det. Brug evt hjælpefunktionen.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 29-11-07 09:52

Jeg har prøvet følgende.
Mig selv som registrator, og de andre som begrænsede. Når jeg så downloaded f.eks firefox kunne jeg ikke finde de andre brugeres mapper, kun min egen eller all users. Altså ikke de seperate brugere så jeg kunne lægge filerne de rigtige steder.
Så prøvede jeg at ændre de andre brugere til administratorer, - og så downloade de programmer jeg ønskede, men de kom frem hos alle brugere, selv om jeg placerede dem i deres egne mapper. Hvad gør jeg galt ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-07 11:47

Bliver du ikke under installation spurgt om programmet skal være tilgængelig for alle brugere ? Det gør de fleste programmer

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 29-11-07 15:04

Du skal lade være med at rode med sådan noget, hvis du ikke har styr på det!
Jeg vil gerne hjælpe - men det koster
/Peter

Kommentar
Fra : mikkelremby

Dato : 02-12-07 08:28

hej du kan måske låse din progarmer så det kun dig der kan lægge progarmer ned på din compruter

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-07 08:58

Skriv/kopier

gpedit.msc

ind i start>kør>ok
under Administrativeskabeloner kan
du tildele rettigheder/forbyde/tildele
o.s.v o.s.v

Windows Group Policy Editor<søg på.
Engelsk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_policy

http://www.google.dk/search?q=+gpedit&hl=da&lr=&start=10&sa=N

husk hvad du ændre,man kan også læse
om funktioner i de forskællige snap in/skabeloner.

Pas på,hvad du ændre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-12-07 09:01

du kan f.eks. tage screen shot's eller skrive det ned
du ændrer, så du husker hvor du har været/ændret.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 07-12-07 18:28

Tak for svaret Manse9933.