/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vindues størrelse
Fra : gamle61
Vist : 3083 gange
200 point
Dato : 28-11-07 23:59

har xp og explorer7
når jeg bruger mine egne programmer lukkes vinduet op i maximeret størrelse - lukker jeg op i internettet kommer vinduet altid op i ½ størrelse - om det er min blindtarm eller min dovenskab det irriterer ved jeg ikke , jeg ville gerne at nettet poppede op i maximeret størrelse - kan ikke finde nogen steder at rette det - er der hjælp at hente , på forhånd tak - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 29-11-07 00:01

Højreklik på explorer-ikonet - vælge "kør" - vælge "maksimeret"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-07 00:19

Sæt muse markøren ude i kanten af vinduet, det hvor markøren bliver til en dobbelt pil og træk ud til fuld størrelse, du skal sørge for at vinduet ikke er maksimeret, Windows burde huske din indstilling, men det kan godt være at du skal gøre det en 4-5 gange før det virker

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 29-11-07 00:19

Dobbeltklik på topbjælken i ruden og den vil automatisk springe ud til 100 % størrelse, og normalt gemmes denne indstilling når du lukker din browser ned igen

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 29-11-07 00:25

Åbn Internet Explorer.
Maksimer programvinduet, så det har den størrelse du ønsker at gemme.
Hold nu CTRL tasten nede, mens du klikker på X (krydset) i øverste højre hjørne.
Browseren lukker...

Når du holder CTRL nede, mens du klikker på X, fortæller du Windows, at du ønsker at gemme det pågældende vindues aktuelle position og størrelse.

Hvis det ikke virker med CTRL, så prøv med SHIFT.
Jeg er ikke 100% sikker på hvilken af dem der virker.

/Peter

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 29-11-07 00:28

gjorde som du sagde mener jeg - lukkede explorer op oppe i øverste venstr hjørne h.klillede jeg på symbolet for it - og siden maximerede sig med det samme - jeg lukkede og lukkede op igen og siden kom i fuld størrelse , som jeg gerne vil
men da jeg så fra min brevkasse lukke kandu op kom den igen i halv størrelse
kan være jeg lyder ævlet - prøver igen - når jeg lukker explorer op på min startside , gør den som den skal så det får du tak for det er ok - jeg har mine foretrukne liggende på proceslinien så jeg ikke behøver lukke startside op for at gå til den side jeg nu gerne vil åbne
og her virker din ide ikke -lukker jeg en side op direkte fra foretrukne kommer de stadigvæk i ½ størrelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-07 11:55

Citat
gjorde som du sagde mener jeg
jamen det var ikke det jeg sagde jeg sagde at du skulle trække vinduet ud i den ønskede størrelse, indtil Windows husker at det sådan, at du have vinduer åbnet, sørg for at vinduet ikke er maksimeret

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-11-07 13:06

Her er så lige den rigtige løsning:

Hav kun et Internet Explorer vindue åbent.
Højreklik på et link på siden, og vælg åben i et nyt vindue.
Luk nu det første vindue.
Træk vinduet ud så det fylder hele skærmen (Du kan flytte på den blå bjælke i toppen, og trække ud i nederste højre hjørne)
Hold Ctrl. nede og luk vinduet ved at klikke på øverste røde kryds.
For fremtiden åbnes IE maximeret.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 29-11-07 15:02

*G*
Hvorfor er det at alle skriver det samme?
/Peter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-11-07 15:59

->peterbech
Måske du skulle give dig tid til at nærlæse

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 29-11-07 16:17

In my ears it is: "Same same, but different!"

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 29-11-07 16:35

prøver igen - foreløbig tak

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-11-07 16:36

Nul putte----
Jeg arbejder i "nyt vindue"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-07 16:55

Hent dette lille program så skulle den være klaret
http://inky.50megs.com/programdocs/PageFixer.zip

her kan du se hvon' det bruges
http://inky.50megs.com/programdocs/usingpagefixer.htm

mvh

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 29-11-07 17:23

Det er altid det sidst lukkede vindues størrelse der huskes.

Uanset om et 'nyt' vidue åbnes maksimeret, vil det antage sidst lukkede vindues størrelse når det vises 'normalt'.

Derfor:

1.) Åbn et vindue som IKKE er maksimeret.

2.) 'Træk det ud' så det fylder skærmen.

3.) Luk det.

Nu vil alle nye vinduer åbnes så de fylder skærmen.

Genveje til vinduer/programmer kan stadig (som beskrevet tidligere..) åbnes maksimeret ved; at vælge:

Højreklik->Egenskaber->Kør ..og i rulle-menuen vælge: Maksimeret.

BEMÆRK:

Nogen pop-up sider på nettet åbner i en bestemt størrelse

Når disse lukkes, så vil dine vindue-størrelse-indstillinger ( som beskrevet ovenover ) være gået tabt og et vindue/program vil igen åbnes i det lukkede pop-up vinduets størrelse.

Det er et problem vi alle slås med i det daglige gamle61

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 13-12-07 02:33

Tak for svaret molokyle.var læng om at finde ud af , men nu er det ok - du skal så være den første jeg ønsker god jul og for mit barnebarns skyld hjælp mig med at den bliver hvid - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-07 04:44

Tak for de pæne julehilsner

..og i lige måde, men 'Hvid Jul' vil jeg nu på ingen måde medvirke til går i opfyldelse !

( ..jeg arbejder nemlig udendørs for tiden )

</MOLOKYLE>