/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nulstille adgangskode til xp
Fra : Fijala
Vist : 1062 gange
100 point
Dato : 28-11-07 20:03

hej

sidder hos en nabo hvor han har glemt adgangskoden til XP. Jeg ville så prøve den med ctrl - alt - del 2 gange men det virker ikke. Nu er det jo så i skal hjælpe mig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-07 20:05

F8 under opstart, vælg fejlsikret, log på som administrator, gå i kontrolpanel-brugerkonti og slet adgangskode.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 28-11-07 20:07

loge ind som administrator hvis du kan, stor chance for der ikke er adgangs kode på.
Men hvis det er den han bruger har i et problem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 20:07

har prøvet men når jeg logger på som administrator får jeg ikke mulighed for at logge ind uden kode

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-07 20:09

Heller ikke i fejlsikret tilstand??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 20:10

jeg kan godt logge ind som gæst, men der kan jeg jo ikke ændre noget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 20:11

ikke i fejlsikret nej

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 28-11-07 20:14

Jeg har haft held med at nulstille administrator password på Windows 2000 og Windows XP maskiner med et lille Linux baseret værktøj, "Offline NT Password & Registry Editor".

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Det skal ses som en sidste udvej før ominstallation, da det er lidt kompliceret at få til at køre. Du skal bruge enten en brændbar CD (for at lave en BootCD), eller en diskette.

Bemærk! Programmet giver dig både mulighed for at ændre adgangskoden eller slette den helt.
Du er nødt til at slette passwordet helt, ellers kan SAM filen blive ødelagt i WinXP.

/ MJ

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-07 20:14
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 28-11-07 20:21

her kan du læse om hvad Microsofts forslår

http://support.microsoft.com/kb/321305/da

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 20:28

Der startede jeg faktisk, men så skal jeg til at oprette en disk til at nulstille med og det har jeg ikke mulighed for.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-11-07 20:37

hvis filsystemet er NTFS (kan ikke benyttes ved FAT32)
http://www.helgec.dk/password.html

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 28-11-07 20:43

du kan også snakke med naboen, mange gange er password, noget som person har nogle relationer til så måske er en stille og rolig snak om hvad det kan være en ide, fx fødselsdage navne m.m

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-07 20:46

Hejsa
Du kan finde et GUDEVÆRKTØJ her: http://www.hiren.info/pages/bootcd
Masser af værktøjer på en CD. Det er super godt. Har selv brugt det flere gange!

/Peter

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 28-11-07 20:53
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-07 20:55

Jeg prøvede på en firmapc.
Skrev bare admin ved brugernavn
intet ved password
Klik OK og kom ind.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 28-11-07 21:02

hallo Teil
Der har du jo bare været heldig.
Det er ikke sådan, at Microsoft har et standard password, som alle bare kan bruge, hvis man lige glemmer sit password. Sorry, så let er det ikke!

På Hirens Boot CD er der værktøjer til at nulstille passwords med.
/Peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 21:49

Jeg havde ikke tålmodighed til at finde ud af det. Der var ikke noget der var værd at gemme. Det kunne jeg se når jeg loggede ind som gæst, så den er lige før den er færdig med en clean ny XP Pro install. Men jeg har gemt alle jeres fede links til en anden god gang.
Grunden til at det blev den metode er at der ikke er nogen brænder og han har ikke rigtig noget at gemme på så derfor.

Jeg er stadig i tvivl og i vildrede over jeg ikke kan nulstille den som Microsoft foreskriver.

Tak for hjælpen ellers, men jeg tog jo den hårde metode.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 28-11-07 21:53

Tak for svaret peterbech. Du blev den heldige, men det var nu lidt tilfældigt. Jeg har gemt dit link og har hentet det og er spændt på at se hvad det nu kan udføre.

Stor tak til alle.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 28-11-07 21:54

Så bukker og takker jeg for pointene :D