/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
USA
Fra : refi
Vist : 1100 gange
120 point
Dato : 28-11-07 18:58

Nu har jeg sgu snart brugt 2 dage til at søge og har brug for lidt hjælp....

Skal bruge 2-3 mobiler til det amerikanske system.....

De må gerne være billige...

KRAV....

En eller anden form for taletidskort
Samtale og sms (resten er ligegyldigt)
Må gerne kunne holde saldoer i mindst 1 år eller være med "lavpriskort ( så de ikke er for dyre at smide væk)

Vi er derovre 1-2 gange om året (med slæb) og skulle gerne kunne komme billigst muligt i forbindelse med hinanden (det er sgu dyrt med de danske)

Behøver ikke være noget der købes her i landet da vi jo kan købe dem næste gang vi er der....

Men jeg kan slet ikke finde noget tilsvarende vores taletidskort (selskab underordnet, men mon ikke AT&T er de billigste)

Kan nogen finde noget brugbart.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-07 19:13
Kommentar
Fra : bja2

Dato : 28-11-07 19:50

Eller prøv den største auktionen ebay.com

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-07 07:57

Vi har et par gange besøgt min svoger i Californien. Han anbefalede helt klart i stedet et 'telefonkort' - d.v.s. en forudbetalt kode + et 'gratisnummer'. Det kunne så bruges fra alm fastnet-telefoner. Billigt. Det skal siges at vi ikke i forvejen har nogen GSM1900-telefoner (kaldet tri-band her i landet). Og man kan naturkigvis på den måde ikke få fat i hinanden 'hvorsomhelst/nårsomhelst' som det efterhånden er blevet til herhjemme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 08:25

Er ikke helt optimalt - det skal være 1900 telefoner....''

Vores egne kan sagtens klare det, men så er det jo et andet nummer der er på dem hvorved f.eks. DK ikke kan få fat i os....

Så løsningen var 2 mobiler tlf. pr mand..

Kunne jo være der fandtes nogen på det amerikanske marked der "kun" virker der....

Men ellers har du ret - det skal være tribleband....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-11-07 09:03

... eller tri-band dual-card!

Utroligt at man har kunnet klare sig uden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 14:21

Og dem mener du kan klare et dansk OG amerikansk nummer.......

Ellers hjælper det jo ligesom ikke noget.....

+ Du så skal investere i 3 mobilnumre......

Kommentar
Fra : spacenigger

Dato : 29-11-07 21:31

Tror du har ret i det med AT&T, da det er dem der nu ejer Cingular Wireless. Jeg tror du skal lede efter det de kaldet prepaid phones. en slags taletid

http://www.wireless.att.com/cell-phone-service/go-phones/

Håber det hjælper lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-11-07 21:48

Ja - priserne som sådan fejler ikke noget, men det kræver stadig at jeg finder 3 mobiler....

Det jeg søger er lidt ala det man har/havde herhjemme hvor du køber en mobil MED taletidskort....

Intet abo eller lign.

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 30-11-07 13:01

Hvorfor vil du ringe fra din pc den er hilt gratis både til mobil og festnet????

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 30-11-07 13:04

ok prøver igen hvorfor vil du ikke ringe fra din pc? der findes en masse programmer hvor du kan ringe til både festnet og mobil gratis

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 30-11-07 19:34

nede i bunden af dette link
hvor mit søge kodeord var 'taletidskort'
er en liste over usa mobilselskaber
måske noget der kan bruges ??

http://en.wikipedia.org/wiki/Prepaid_mobile_phone

jeg kom til at tænke på om du alternativt
kunne finde et USA cellular phone forum
hvor du kan stille dit spørgsmål ??

ellers har jeg ikke rigtigt forstand på dit spørgsmål
(er bestemt ikke mobil nørd)
håber du finder det du leder efter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-07 20:04

Naqibullah du har TOTALT misforstået spørgsmålet - prøv lige at læse lidt igen.....

Jeg kan jo ikke rejse hjem fra USA hvergang jeg skal ringe lokalt i USA

MissBe

Prepaidcard som sådan er ikke det store problem - problemet er at få dem MED telefon.....

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 120 point
Dato : 30-11-07 20:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-11-07 20:33

Jeg tror sgu du har reddet familiefreden

Kigger lige på det - det ser ud til at være DET HELT RIGTIGE.....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 30-11-07 20:41
Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 30-11-07 20:54
Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 30-11-07 21:00

refi hvorfor skal du rejse? du kan ringe fra USA til lokalt for 0kr eller dollar

du skal bare installere den her program i din pc også ring og ring til både mobil og festnet
http://www.internetcalls.com/en/index.html

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 11:52

Tak for svaret MissBe.

Den sad lige i øjet.....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-12-07 18:36
Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-12-07 18:37

god tur til usa