/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Rippe DVD til AVI
Fra : nettys-sauna
Vist : 831 gange
20 point
Dato : 28-11-07 15:49

Jeg har lige et par spørgsmål:

Hvordan ripper man nemmest en DVD til AVI-fil?
Jeg har selv prøvet flere forskellige programmer. Deriblandt Magic DVD Ripper og Plato, men mit problem er at når man så brænder filerne ud er de frimærke størrelse på mit tv. Ligesom at formatet/størrelsen står forkert.
Hvad skal den være for at blive vist i normal DVD-størrelse på et tv?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-07 16:05

Citat
Hvad skal den være for at blive vist i normal DVD-størrelse på et tv?

DVD....

Hvorfor vil du have dem i AVI......

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-11-07 16:47
Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 28-11-07 16:59

Citat
DVD....

Hvorfor vil du have dem i AVI......

Fordi jeg gerne vil kunne have flere film på én dvd-disc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-07 17:04

Det er det FORKERTE sted du sparer....

Skal du lave avi i samme kvalitet fylder det sågar MERE end en DVD....

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 28-11-07 17:10

Citat
Det er det FORKERTE sted du sparer....

Skal du lave avi i samme kvalitet fylder det sågar MERE end en DVD....

Jeg har fået lavet nogen i AVI som var fine, men pludselig er mit program lidt underligt. Skrev ikke dette indlæg for at få at vide, det er en dårlig idé hvad jeg gør, for det er AVI jeg gerne vil have, men derimod for at vide eventuelle forslag til andre programmer eller hvad størrelsen på en video skal være så.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-07 01:11

AVI er ikke en bestemt måde at kode video. Der er flere forskellige kodex s, som giver filerne , AVI endelse, men de er alle dårligere til komprimering end mpg2, som bruges til ægta dvd.
Så der er noget du misforstår. fFilerne kommer til at fylde mere og/ eller bliver dårligere i et avi format.
Powerdirector videoredigeringsprogrammet kan det du vil; men det er dumt det du vil.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-11-07 01:16

Hvis du vil have plads til mere film på en DVD, skal du i stedet sæte bitrate ned.
Det kræver en omkodning og tager sin tid.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 03-12-07 20:23

Tror du ikke, at det er fordi du bruger trialversioner af de nævnte programmer?

Kommentar
Fra : nettys-sauna

Dato : 03-12-07 22:39

Nej, for jeg har fundet koder til dem

Accepteret svar
Fra : marcmus17

Modtaget 20 point
Dato : 10-12-07 14:00

Ja

Jeg har også tendens til at konvertere mine dvd´er til AVI, netop så de ikke fylder 6-8 GB!!

Jeg plejer at bruge "Agogo dvd ripper"

Godkendelse af svar
Fra : nettys-sauna

Dato : 20-01-08 14:15

Tak for svaret marcmus17 ;) Den vil jeg da lige prøve så..