/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er det et godt køb?
Fra : 1991
Vist : 1285 gange
300 point
Dato : 28-11-07 13:53

Jeg vil købe en bærbar jeg har set i Kvickly -
er det et godt køb til 5.999 kr.?

Processor: AMD mobile processor (2,0Ghz)
Hukommelse: 2048 MB DDR2 eam (2x1024)
Grafik: Nvidia GeForce 7000 med op til 896 MB delt ram
Skærm: 17" WXGA CrystalBrite 1440x900 pixel
Harddisk 320 GB (2x160 GB harddiske) 5400RPM
DRev: DVD+/- RW double-layer og DVD-RAM brænder
netværk: Trådløst 802.11 b/g
Firewire
Webcam: 0,3 MB Crystal eye
Kortlæser: 5 i 1
Lyd: Dolby4 surround system med 2 indbyggede stereo højtalere
Indbygget mikrofon
Software: Windows Viste Home Premium, 60 dage
Microsoft Office 2007, Norton Antivirus inkl. 90 dages gratis opdatering.
MODEL: Aspire 7220-202G32Mi

Jeg har været lidt rundt for at sammenligne men kan ikke umiddelbart finde noget bedre til de penge.

Accepteret svar
Fra : peterbech

Modtaget 310 point
Dato : 28-11-07 14:00

Hej 1991
Den ser ud til at være god, til den pris.
Det vigtigste er de 2 Gigabyte RAM, den store harddisk, det indbyggede webcam og kortlæseren.
Windows Vista Home Premium er en god version af styresystemet, til en "almindelig hjemmebruger".
PC'en vil være perfekt til surf, musik, video og kontorarbejde. Regn dog ikke med at kunne afvikle de nyeste spil, med krævende grafik. (dermed ikke være sagt at du ikke kan spille på pc'en, for det kan du sagtens, men det er bare ikke et "gamer monster"...)

Jeg undrer mig over det du skriver med den begrænsede prøvetid på Windows. Jeg tror ikke det kan passe, men hvis det gør, skal du ikke købe den! "Software: Windows Viste Home Premium, 60 dage"

Med hensyn til prøveversionen af Microsoft Office, så vil jeg anbefale dig at se nærmere på Open Office, som er en HELT gratis officepakke. (http://da.openoffice.org/)

Ang. Antivirus, så afinstaller Norton. Det fylder enormt meget i computerens hukommelse og så er det tilmed ikke gratis. Installer i stedet Avast, som er HELT gratis og meget berømt for sine egenskaber. (http://www.avast.com/)

/Peter

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 28-11-07 14:14

Hej - jeg opdager lige at de omtalte 60 dage er p.g.a. at
der er et komma mellem premium og 60 dage.
så det er 60 dage på Office (det er lige meget).

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 28-11-07 14:20

Citat
Software: Windows Viste Home Premium, 60 dage
<-- Når det her udløber skal du ud og give 700kr for et nyt windows vista vist du ikke allerede har et.

Processor: AMD mobile processor (2,0Ghz) <-- du skal ikke spillet nogle af de nyer spil som trækker på prosseren og grafik kort det vil gå i ged.... Amd mobile processor er vist ikke særlige gode at spille på.

Men vist du bare skal spille nogle stille og rolige spil som wow med lav grafik så kan det godt lade sig gøre, Resten af pcen ser udemærket ud til den pris.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-11-07 14:20

- jeg ville foretrække denne:

http://www.medion.de/md8828/dk/flash.html

Specs:

Helt ny kraftig ydelse
Intel® ViivTM processor-teknologi med Intel® CoreTM2 Duo-processor E6750 (2.66 GHz, 4MB L2-cache, FSB 1333MHz)

Attraktive multimedie-muligheder
Original Windows Vista® Home Premium

BLU-RAY Disc & HD-DVD Player
Den integrerede brænder kan læse BLU-RAY Discs, HD-DVD's, DVD's, CD'S og skrive alle almindelige dvd- og cd-formater

Krystalklar grafik
NVidia® GeForce® 8600 GS High End grafik med HDMI udgang
256 MB GDDR2-hukommelse, DirectX® & HDCP understøttelse

Til de umættelige
500 GB harddisk med plads til f.eks. op til 100.000 digitale fotos eller 100.000 MP3-musiknumre (på hver 4 MB)

Mere er ganske enkelt mere
2048 MB DDR2 SDRAM (begge slots anvendes)

Integreret WLAN
IEEE 802.11n Draft op til 300 Mbit/s, IEEE 802.11 b/g compatible

Grænseløs fjernsynsnydelse
TV-tuner til analogt/digitalt tv (DVB-T/DVB-S)

Eksklusivt højglans-look

Omfattende tilslutningsmuligheder:

ConnectXL
nu med eSATA til tilslutning af eksterne SATA-enheder

Tilslutninger foran:
2x USB 2.0 / 1x Firewire / 1x mikrofon / 1x hovedtelefon / 1x Audio-In / 1x Composite-In / 1x S-Video-In / 1x eSATA / integreret USB 2.0-kortlæser læser og skriver alle almindelige Flash-kort (Hukommelseskort medfølger ikke)

Tilslutninger bagpå:
2x PS/2 / 6x USB 2.0 / 1x LAN (RJ45) / 1x Firewire / 1x COM-port / 1x Front line out / 1x Rear line out / 1x Center / subwoofer line out / 1x Surround out / 1x Line in / 1x SPDIF (coax.) out / 1x SPDIF (opt.) out / 1x DVI-I / 1x VGA / 1x HDMI

Antenneindgange:
Analog - DVB-T / DVB-S

TV Out-tilslutninger:
1x S-Video / 1x Composite / 1x Component / 1x SCART

Omfattende tilbehørspakke
Trådløs fjernbetjening / Trådløst tastatur med kontroltaster til mange funktioner (f.eks. lydstyrke, Play, Pause) / optisk trådløs mus

Lagerkapaciteten kan udvides uendeligt uden kabler!

MEDION-dockingstation til HDDrive2go ultra speed.
Direkte og ukompliceret tilslutning af en ekstern harddisk HDDrive2go ultra speed til din pc uden besværlige kabelforbindelser.
• Den nyeste interfaceteknologi SATA Docking Port til HDDrive2go ultra speed-harddiske
• Nyeste interfaceteknologi til eksterne masselagringsenheder
• Slut med hastighedsproblemer for eksterne harddiske (HDDrive2go ultra speed-harddisk (medfølger ikke))

KÆMPE SOFTWAREPAKKE
OEM version preinstalleret og/ eller på CD/DVD eller recovery-DVD

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 28-11-07 14:21

1991 har helt rart så det først nu

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 28-11-07 14:22

Stouenberg der bliver talt om en bærbar ikke en slæb bar

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-11-07 14:42

- undskyld, jeg så ikke håndtaget...

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 28-11-07 15:58

Tænkte godt, at det var det med Office og de 60 dage. Sådan er det næsten altid.

Jeg ville sige du godt kan købe den.
Jeg har købt ACER til nogle kammerater og de er meget tilfredse.
ACER har også fået gode anmeldelser i diverse tests.

/Peter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-11-07 16:02

Det afhænger helt af hvad du har tænkt dig at anvende den til.

hvis man også har en statinær kan en bærbar jo være meget rar i visse sammenhænge. Men tro ikke at en bærbar kan erstatte en stationær..
du får meget mere computerkraft for pengene med en stationær.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 28-11-07 19:18

... men for den "almindelige bruger", som bare skal arbejde lidt med sine digitale billeder, høre musik, surfe på nettet og skrive breve til Tante Tut, så er en bærbar langt hen ad vejen meget nemmere at have med at gøre.

De stationære er helt klart på vej ud, til fordel for de kraftige bærbare, som der her er tale om.

Som jeg tidlige har skrevet, kommer det naturligvis an på hvad man foretager sig på PC'en. Hvis man er hardcore gamer eller hvis man er professionel fotograf eller hvis man producerer sine egne animationsfilm, så skal man sgu hive bæveren op ad lommen og tømme dens knaster ud på bordet i butikken, når man køber sig den kraftigste pc på markedet. (men hov: køber man så ikke en Mac? )

Jeg har selv med en bærbar computer fra Lenovo (tidligere IBM), med 2 GB RAM og ellers helt normale specifikationer. Den har Windows Vista Business som styresystem.
Jeg er IT-professionel og afvikler ikke kun ét program ad gangen. Det hænder også, at jeg kører både en virtuel Windows Server 2003 og en virtuel Windows XP på samme maskine. (via Microsoft Virtual PC 2007) og det går altså upåklageligt!

Tja, go for it - det er stadig min holdning.
- og skynd dig så ned i butikken, inden de får udsolgt!
/Peter

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 29-11-07 09:33

Tak for svaret peterbech.

Jeg køber den
Tak

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 29-11-07 10:16

Du er velkommen!
Tak for pointene