/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peogeot 307
Fra : hennooah
Vist : 735 gange
150 point
Dato : 27-11-07 22:57

Jeg har en peogeot 307 SW fra 2003.
Kan det passe at når man kører lige der hvor man faktisk kun rører spideren let, så kan den ikke finde ud af om den skal gasse op eller ej.
Jeg har været på værksted men de siger at den ikke fejler noget.
Det virker bare forkert.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-11-07 06:55

Ja, det kan godt passe min tidligere 405 gjorde det samme. Jeg har nu min 3. Suzuki med fartpilot i. Når den kører med piloten til og jeg er på vej ned af en let bakke, så lige i overgangen mellem gas og ingen gas lukke den ned. Forklaringen skulle være, at det punkt er lige der hvor den lukker af for benzinen i tomgang og skal åbne giver den et lille nøk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-11-07 08:24

Min søn havde en Peugeot 306.Den gjorde det samme.Det hele foregik i "ryk og stød".Blev nødt til at sælge den.Havde den på værksted utallige gange,men det kunne ikke ordnes.
FORDEL:Man falder aldrig i søvn,i sådan en bil.
Jeg tror nu ikke,det kun er Peugeot der har den fejl.Det skyldes nok moderne indsprøjtnings motorer.
(Motorstyring).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-11-07 08:29

Selv har jeg kørt Opel i 24 år.Har aldrig haft lignende problemer med dem.
Til gengæld,kan de have andre "underholdnings-værdier".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-07 11:27

Har kørt forskellige Peugeot modeller de seneste tolv år,
har aldrig hørt om eller oplevet problemet.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 03-02-08 08:01

Tomgangsregulatoren kan være problemet hvis den går sejt. Hvis problemet også er der når du har kørt med jævn hastighed et par minutter og vil accelerere uanset omdrejningstallet, er det sansynligvis et potentiometer på indsprøjtningen. Dette skulle dog vise en fejl i dit instrument i bilen.
Mvh Thomas

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 05-02-08 17:59

Ok det vil jeg prøve at holde øje med....

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 08-02-08 23:57

Jeg ved ikke om det er det du mener schultz, men jeg har vist et problem mere.
Når jeg speeder op, er det som om der er nogle døde punkter hvor den ikke tager gas.
Kan det ha noget med første spørgsmål at gøre?

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 09-02-08 18:05

Det kan det godt, hvis det det er potentiometeret. Har du haft en tester på motoren? Hvis det hele driller og du bliver ved med at have problemer, må du gerne ringe til mig. Det kan vi vende tilbage til.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 09-02-08 18:07

Potentiometeret er monteret så det får signal fra hovedspjældet på indsugningen. Modsatte side af speederkabel/signal.