/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Krumtap
Fra : neccc
Vist : 1624 gange
100 point
Dato : 27-11-07 17:57

Hejsa

Jeg har et spøgsmål jeg er ved at lave en puch maxi p model, og jeg er så ved at skifte krumtap fra en anden motor( en maxi K) men på den krumtab er der ikke nogle kile til koblingen, hvordan kan det være, når jeg sætter koblingen på føles det som den sidder fast..men kan det virke ordeligt når der ikke er den kile?

Tak

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 27-11-07 20:07

Det skal du ikke regne med at den gør ret længe.

Nu kender jeg ikke de nye puch maxi modeller, men det du kalder en kile må være det jeg kalder en not og den skal sørge for at koblingen ikke bliver trukket rundt.

Er der ikke fræset en rille (notgang) i krumtappen ???

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 27-11-07 20:34

Nej det er der ikke, og jeg kan se at når man køber en kobling til maxi-K model så skal man ikke bruge den.. men det kan jeg bare ikke forstå..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-07 20:51

Når man besvarer, så annulerer du ?
Ubesvarede 2
Besvarede 9
Annullerede 13

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 27-11-07 21:51

Jeg har aldrig annulleret nogle af dem, jeg har haft nogle åbne fordi jeg ikke synes det var det rigtigte svar hvis de er blevet annulleret må det være systemet der har gjort det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-07 23:37

Den her er 2 mdr. gl. http://www.kandu.dk/Spg110383.aspx
http://www.kandu.dk/Spg70381.aspx
En hel del er da lukket efter bare en dag, hvis det er systemet der har gjort det, skulle du da brokke dig?:
http://www.kandu.dk/Spg49603.aspx
http://www.kandu.dk/Spg106956.aspx

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 28-11-07 07:06

Der nogle stykker jeg godt kan huske at jeg har lukket, men den her er ikke lukket..

http://www.kandu.dk/Spg110383.aspx

Men jeg vil godt høre dig, hvis der nu ikke er et svar man kan bruge, skal man så bare give point til et forkert svar? som du kan se har jeg give point til mange.. jeg vil godt inrømme jeg ikke har været så god til at logge dem, men det er mest de gamle inlæg, da jeg ikke helt kunne forstå systemet.. men kan du svare på mit spørgsmål så skal jeg nok lukke den...

tak

peter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-07 15:30

Du kan vel se på akselen og svinghjulet om ikke der er notgang?
Jeg har aldrig været ude for en Maxi der ikke havde en not, som skal låse svinghjul sammen med krumtapakselen.
Men den bliver ret hurtig væk, når man skiller svinghjul fra krumtap, men så må du jo købe en ny ved knallert-mekaniker eller thansen.
Det duer ikke at køre uden.
Og det kan godt være du ikke kan dreje svinghjul rundt på akselen nu, men det gør den helt sikker selv, hvis den kommer igang.
Giv møtrikgevindet en dråbe olie.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 28-11-07 17:22

Hejsa

tak for hjælpen, men lige så vi forstå hinaden rigtigt, der er en not i en side hvor tændningen skal side det er den anden side hvor koblingen sidder der ikke er nogen? blev den fjernet fra k-modelen?

Tak

Peter

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-07 18:44

Jeg mener der er not i begge sider på begge modeller:
http://thansen.dk/product.asp?c=1485372315&n=-2039466065&pn=-2039734327
Tryk på tegning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 28-11-07 20:19

Ja det ville jeg også mene men på den her krumtap er der ikke nogen til koblingen, og hvis du ser på de racer koblinger thansen har synes jeg heller ikke jeg kan se den rille der skal være til not... du virker som du har styr på knallerter, ville det kunne lade sig gøre at lave sådan et spor selv, eller er det for hård materale at arb med?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-07 21:14

Alt kan lade sig gøre, men ikke med nogen alm. fræser, det er alt for hårdt, skal nærmest gnistres ud med specil gnistnaskine, til 1000kr/time. Kan aldrig gå at ofre det.
Jeg er ikke sikker på at også raserkrumtapakselen også har i begge sider, og om kilen bruges i koblingssiden husker jeg ikke, men mon ikke kilegangen er lavet til tandhjul til P-model, og så bruges samme krumtapaksel til begge modeller. Men måske ikke racermodelkrumtapakselen?
Men der skal helt sikker være en i tændingssiden, ellers kommer der ikke gnist på rette tidspunkt.
P-model har jo også anden koblingshus. Kædestrammer og meget andet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 28-11-07 21:59

Hejsa

Jeg tror det er en racerkrumtap, så måske bruger man ikke det not der, men jeg vil prøve at få fat i en anden krumtap.. men mange tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : neccc

Dato : 28-11-07 22:00

Tak for svaret pallebhansen.