/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Min Audi piber
Fra : nhaibau
Vist : 978 gange
125 point
Dato : 27-11-07 17:07

Jeg har en Audi A4 fra 2002. Den har lige været i gennem FDM's købstjek og til service for to måneder siden hos Euromaster.

For to dage siden er den begyndt at pibe, når bilen bare triller. Ved høje omdrejninger og ved opbremsning er der ingen lyd.

Det er IKKE ventilatorremmen, da jeg har eget en bil, hvor ventilatorremmen netop drillede om vinteren. Derfor kan jeg kende den specifikke lyd til enhver tid.

Problemet med Audiens piberi lyder snarere som om, nogle bevægelige dele skal smøres. Men det er mærkeligt, hvis Euromaster ikke har set det. De plejer at være gode.

Problemet kan sammenlignes med en dør, der knirker. Hvis du åbner døren hurtigt lyder der intet (eller kun lidt). Hvis du eller vinden åbner døren langsomt, knirker det forfærdelig.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

mvh.

Kim

Kommentar
Fra : nhaibau

Dato : 27-11-07 17:09

Min mistanke går på, at det skyldes det kolde vejr, som påvirker det galvaniserede stål.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-11-07 17:15

jeg har samme problem med min Corsa.. ( ikke at sammenligne de to biler) men jeg har fået at vide at det er bremseskiverne der piver..

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 27-11-07 18:57

jeg tror det kommer fra dine forhjulsbremser prøv at træde ganske langsom på bremsen når du hører piberiet hvis det forsvinder skal du have renset dine bremser, eller i det mindste dem gennemgået, det er mange gange sådan at stemplet ikke kommer helt fri så den trykker ganske let på bremseklodserne.

tykkemand

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-11-07 19:27

Lyder som om det er bremseklodserne der rører en smule ved skiverne

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-11-07 19:48

Når vi har frost er luften meget tør, og dine gummibøsninger i både forhjulsophæng og baghjulsophæng, kunne være ved at blive stive, og kunne fremkomme med denne lyd.
Hvis det forsvinder når vi om et par dage har fugtigt vejr, ville jeg vente med, hvis det så kommer igen, at trykke på alle hjørnerne af bilen (mens den holder stille) og se om du kan fremkalde lyden, og hvis, -er du allerede kommer et stykke nærmere.
Det med bremseklodserne er også en mulighed.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-11-07 20:02

Tror det er din vandpumpe der piver ved lave omdrejninger - har selv lige haft samme fænomen med min Audi. Ligeså snart den kom over 1000 rpm var der intet og derunder og ved varm motor var der en irriterende piv-piv lyd - nettop som en dør der trænder til at blive smurt. Tror du skal få det tjekket ret hurtigt - de sagde til mig at det var heldigt den ikke var gået helt og havde taget min tandrem med - og det er en RIGTIG dyr omgang hvis tandremmen ryger.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-11-07 11:01

Ja, men så bliver du nødt til at fortælle noget mere:
Er det når du holder stille og ændrer omdrejningstallet på motoren??
Er det kun når du ruller??
Hjælper det at aktivere bremsen??
Er der især udpræget når du svinger/drejer??
o.sv.-o.s.v. ??
For alle svarene er realistiske, men oplysninger mangler der, - og desuden ville en mekaniker som står med varen sikkert hurtigt kunne fortælle dig problemet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-12-07 23:50

Har du noget nyt om Audien?