/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er det her?!
Fra : creamygirl
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 27-11-07 15:40

kernel32dll
user32dll
shell32dll
ntoskrnl. exe

Min AVG har dem liggende som errors. Er det beskadigede filer?! - virus?!

Hvordan slipper jeg af med dem?!

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 27-11-07 15:49

Håber ikke jeg er totalt af på den, men det virker i mine øjne som nogle "unødvendige" filer evt. fra noget p2p-program.. Kender ikke så meget til AVG, men min egen McAffee har sat dem i karantæne på en eller anden måde.. Jeg har nemlig de samme filer selv, så vidt jeg husker.. Ved ikke hvordan du slipper af med dem, men tror såmænd heller ikke rigtig at de gør nogen skade..

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 27-11-07 16:01
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 27-11-07 16:02

Der er en tråd om det her:

http://www.kandu.dk/Tip9099.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 16:05

creamy - prøv lige at højreklikke på dem når du har fundet frem til dem og se navn og firma

og

mangler det ikke lige et punktum i de tre første ??? for i så tilfælde er det blot ms filer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 16:05

ovennævnte bare lige for at være på den sikre side

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-11-07 16:19

AVG overvåger nogle udvalgte Windows for ændringer. Noget der tit bekymrer AVG brugere http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39090

Men det er altså helt normalt, at filer ændrer sig lidt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-11-07 16:19

Jo der mangler et punktum i de første tre - og jeg har fundet ud af så meget, at jeg ikke kan højreklikke på dem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 16:27

hvis du går i start - søg og søger på filerne MED punktum - så kan du

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-11-07 16:31

Ok stl_s - men jeg tror der er noget galt. Jeg har nemlig fået et problem med, at når jeg eksempelvis sender et word dokument fra mit arbejde til min private mail - og jeg derefter vil sende samme dokument tilbage til arbejdet (eller til en hvilken som helst anden), så fjerner min outlook adgangen til vedhæftet fil (beskeden er at filen ikke er sikker)..

Et noget mystisk problem, som lige er opstået!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 16:57

snakker du om ms outlook eller ms outlook express ??

det er vel ikke hos dig filen bliver fjernet når du sender men hos modtager - ikke ???

I så fald har modtager rimeligvis sat flue for ikke at modtage vedhæftede filer - eller en af jeres udbydere napper bestemte filtyper .

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 27-11-07 17:13

Jeg har dem også. De er kommet efter opdateringer hos Microsoft og fortæller blot at der er sket ændringer. Som jeg ser det er det absolut ikke et problem.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-11-07 17:14

Jeg snakker om Outlook express!

1. Word dokument sendes fra PC på mit arbejde hjem til mig selv.
2. Word dokumentet kan snildt åbnes og arbejdes med herhjemme.
3. Word dokumentet skal tilbagesendes til arbejdet. Duer ikke. Jeg får beskeden at adgangen til den vedhæftede fil er fjernet, fordi filen er usikker.

Problemet ligger hos mig.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-07 17:20

i outlook express så gå ind og se under

funktioner - sikkerhed - og fjern flue i "tillad ikke vedhæftede filer osv" samt sæt prik i "internetzone" - det BURDE hjælpe

men hvis du bruger samme e-mail kan det være den fjerner ved besvar eller videresend - i så fald kan du gemme filen på skrivebordet og vedhæfte igen når du sender retur

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-11-07 17:45

Ok Mirit, dit forslag ser ud til at virke. I hvert fald får jeg ikke beskeden, at vedhæftede fil er fjernet fordi den er usikker - når jeg sender herfra.

MEN

Jeg ville jo lige tjekke om man rent faktisk kan åbne den vedhæftede fil, så jeg sendte den til min hotmail.

Resultat:

"Windows Live Hotmail har blokeret nogle vedhæftede filer i denne e-mail, da de muligvis ikke er sikre"

Tænk at det skal være så vanskeligt at sende og modtage et simpelt word dokument.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-11-07 17:46

Det lyder ikke som et malware problem. Jeg tror at forholder sig, som chaufrat skriver 27-11-07 17:13

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-11-07 17:50

Hmm, M$ har godt nok strammet op, må man sige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 17:53

hotmail driller for det meste hvad sådan noget angår - det har jeg egentlig aldrig taget mig af - men du ser jo den bliver sendt fra din outlook express - om modtageren så kan åbne eller ej er hans/hendes problem - du kan jo forsøge med et dokument af samme slags du laver til en ven/veninde til formålet - indstillingerne skal så lige justeres hvis de ikke er de samme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-11-07 18:11

problemer med vedhæftninger i hotmail kan være fordi du IKKE har flueben i "husk mig på denne computer" - tåbeligt egentlig da man jo netop normalt forsøger ikke at have autologin for at sikre sig hmmm

prøv at checke dine indstillinger

og lige - jeg tror måske vedhæftningen godt kan komme igennem men ligger i selv mailen når den er åbnet (mener jeg at huske noget om)

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 03:33

kernel32dll
user32dll
Starter din MESSENGER, se i din FIREWALL efter flere indstillinger.
Eller LUK den ned; MEN o.s.v kan du ikke logge IND
eller bruge MS
shell32dll
ntoskrnl. exe
Ville JEG tænke nærmere OVER.

Da de ikke har noget med MS at gøre.
DOG kender jeg ikke til OUTLOOK, men pas på.
SIL_S/ STI_LS/ STIEL_S
FUK det LILLE S ______lol
han hedder JO stadig STI_LS

UPS

SORRY sti_s
stl_s

et tryk¨på en TAST og ragnerok er LØS

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 03:34

Kommentar
Fra : disken2

Dato : 28-11-07 03:38

TRÆKKER MIG ØJEBLIKKELIGT____
dig selv en anden gang.
Hvis råd og LORT er forkert.

disken

MEN fryder mig i det LILLE

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 01-12-07 14:23

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-07 21:58

forsinket velbekomme