/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
om NiFE batterier
Fra : transor
Vist : 717 gange
100 point
Dato : 27-11-07 11:38

Lige en kommentar til det lukkede spørgsmål om NIFE bilbatteri-.

Teils besvarels er ikke fyldestgørende. Da det gælder et væddemål om en kasse øl er det jo vigtigt atr korrigere.

Den alkaliske akkumulatori, som blev opfundet af Waldemar Jungner var oprindelig med nikkel og Jern . Han dannede batterifirmaet NIFE ud fra de kemiske formeltegn for disse do metaller. Jern er for lænst er stattet af andre stoffer i batterier, men firmanavnet blev bibeholdt.

Firmanavnet har siden hen været på flere forskellige hænder og altid tilknyttet batterifabrikker, uanset hvilken slags batterier de lavede. Bl. a. det kendte SAFT har haft binavnet NIFE.

Derfor kan der meget vel være NIFE startbatteri i en bil. Men det skal opfattes som et varemærke og ikke som en batteritype. Biler har altid blybatterier som startbatterier.

Teil skriver om en bestemt slags batterier, som også har haft NIFE navnet. Men der er mange andre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-11-07 11:50

Så har jeg lært noget i dag.
Tak for det transor.

Accepteret svar
Fra : achton

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-07 15:00

Vores væddemål gik i vasken efter transors indlæg.

Godkendelse af svar
Fra : transor

Dato : 28-11-07 10:33

Som trøst får du pointene.