/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
SOSU-timeløn
Fra : henrikkrebs
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 27-11-07 11:07

Vi har set det før, uanset om det var sosu'eren, politibetjenten eller .. Her en konstrueret samtale, men den kunne (næsten) være virkelig:

Claus Hjort Frederiksen: Sosu'erne får en acceptabel løn
Sosueren: Det er bare løgn. Vi får 107 kr i timen
Claus Hjort Frederiksen: Det er simpelthen ikke korrekt. Timelønnen er 185 kr
Sosueren: Jamen du må godt komme hjem hos mig og se min lønseddel. Der står det sort på hvidt
Claus Hjort Frederiksen: Det er ikke nødvendigt. Jeg har mine statistikker. De lyver ikke
Sosueren: Jeg ved sgu da hvad jeg får udbetalt. Det er dig der lyver.
Claus Hjort Frederiksen: Nå, hvis vi skal ned på det plan, så tror jeg ikke vi kan fortsætte samtalen.
Sosueren: Du er eddermaneme dum.
Claus Hjort Frederiksen (til journalisterne): Jeg kan kun beklage at folk ikke kan indse hvor vis jeg er. Men heldigvis bliver jeg genvalgt næste gang alligevel.

Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke kan blive enige om een måde at beregne timelønnen på. Det er jo ret ligegyldigt hvilken, da den kun bruges til sammenligning, men det ville bare være smart at man brugte den samme metode.

Nå - mit spørgsmål er helt konkret:
Hvor mange timer pr år bliver rent faktisk benyttet ved disse beregninger. Forudsat en normal ansættelse på 37 timer pr uge.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-11-07 11:13
Annuller spørgsmålet
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-11-07 11:13

Jeg fandt selv svaret, og annullerer derfor dette spørgsmål