/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme Emails andet sted.
Fra : Wrongstyler
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 26-11-07 21:03

Jeg bruger Outlook 2000 til at hente mails fra mit domæne.

jeg kunne godt tænke mig at, når computeren hentede mine mails fra serveren. Så gemmer den dem på min eksterne hdd i stedet.

Hvordan gør jeg lige det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-11-07 21:08

Det tvivler jeg stærkt på du kan, da alle E-mails, der kommer gemmes i Outlook.pst, der så har en intern mappestruktur.

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-07 21:16

Tror du kan ændre stien her du kan læse mere på link neden under

1.   Start Outlook. Hvis du vil finde .pst-filen, hvor Outlook-emner er lagret, skal du højreklikke på Outlook i dag på mappelisten og derefter klikke på Egenskaber for mappenavn i genvejsmenuen. Bemærk, at mappenavn er det viste navn på den aktuelle .pst-fil. Klik derefter på Avanceret.
2.   I feltet Sti skal du angive placeringen af .pst-filen. I Microsoft Windows er standardstien til denne .pst-fil følgende:
C:\Windows\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Den sti, der er angivet i feltet Sti, kan være en anden end den, der er angivet på computeren. .pst-filen kan være gemt hvor som helst på harddisken. Hvis du har defineret andre .pst-filer til lagring af Outlook-emner, og du gerne vil sikkerhedskopiere dem, skal du bruge samme fremgangsmåde for at finde stien til hver enkelt .pst-fil.

http://support.microsoft.com/kb/196492

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-11-07 21:37

Det er jo HELE .pst filen, du "flytter".

Det var ikke det, spørgsmålet gik på. Det var dele af den, der skulle flyttes - automatisk, derfor svare jeg, at det ikke kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-11-07 21:52

Citat
jeg kunne godt tænke mig at, når computeren hentede mine mails fra serveren. Så gemmer den dem på min eksterne hdd i stedet.

Der står da det er alle mail på han konto.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-11-07 21:54

Mails fra hans Domæne!!!!!

Eller også er det dårligt formuleret fra spørgerens side.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-11-07 21:57

la nu Wrongstyler selv vælge, han finder nok ud af hvad han kan bruge og ikke bruge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 08:09

Citat
Jeg bruger Outlook 2000 til at hente mails fra mit domæne.

Har du EGEN postserver ???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 11:07

Ja det kan man da Refi...............mit domæne som ligger hos web10 har da også mailserver som sender videre til mig.
Eks. mig @domæne.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 11:08

For resten bruger jeg google gmail som lager til mine mails. (adskillige GB)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 13:30

Citat
Ja det kan man da Refi.

Nej e.c - dit domæne har IKKE egen mailserver - det er din host der har det

Men det var nu også ment som et mere generelt spørgsmål

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 14:03

Citat
web10 har da også mailserver som sender videre til mig

Det har de da................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 14:09

e.c

web10 er da ikke dit DOMÆNE - det er din HOST

Eller ejer du web10 ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-11-07 14:15

Ja jeg gør - om lidt når jeg har indbetalt 153 kr. moms incl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 14:20
Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 20:48

Ja mails fra mit domæne,

Jeg ved ikke hvor de ligger, men domænet er mit, købt og betalt. jeg bruger det ikke til andet end mails.

Kan se at jeg burde have uddybet lidt. Jeg vil gerne have at ALLE de filder der bliver hentet når jeg trykker SEND/MODTAG, de ligger et centralt sted. Nemlig på mit netværks drev.

Så ledes at uanset hvilken computer her i huset jeg benytter så har jeg alle mine mails liggende, istedet for at de vil ligge på alle 3 sådan efter hvilken maskine jeg henter dem ned på.

Jeg kan ikke finde "Outlook idag", det skal også lige siges at jeg på den ene kører Outlook 2007 og 2000 på den anden. (midlertidigt)

I 2007 kan jeg ikke finde Outlook idag men hvis jeg højreklikker på Private mapper som ligesom er hovedmappen som indeholder Indbakke, Sendt og alt det der. Kommer der godt nok Egenskaber. og derinde kan jeg trykke Avanceret.
Derinde kan jeg se en placering af den der pst fil, men ikke ændre den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 20:59

Lad dem dog ligge som webmails - så er de da samlet....

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 21:02

Jeg kan godt lide at bruge Outlook og er ret træt af de sløve webmail løsninger der er, uanset om det er pop3 eller sådan som hotmail.

Desuden har jeg været udefor under en lang periode hvor jeg ikke nåede at være på nettet at pladsen på serveren blev for lille og så afviste den en masse mails.
Jeg får nemlig ret mange mails på min catch-all account.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-11-07 21:06

Citat
Nemlig på mit netværks drev.

Det vil da ikke være hurtigere.....

Jeg ferstår ikke rigtig HVAD fordelen skulle være....

Kan være andre gør....

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 21:10

Men det var jo ikke DET jeg spurgte om... det var jo ikke den løsning jeg søgte.'

I 2007 er det ikke så svært endda, der er der noget under instillinger, og konfiguration af email, der hedder Datafiler. og derinde under kan jeg lave stien om til min trådløse hdd. og PUF så kommer hele min indbakke og alt andet ind som jeg har gemt i den gamle. så skal jeg bare installere 2007 på den anden når den er blevet re-inst.

de 100 går til ocorner der var den eneste der kom tæt på.
men tak for de mange indlæg alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 21:11

Tak for svaret ocorner.
Det var til stor hjælp og hurtigt svar.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 21:15

Det tager under halv tid at hente hele min indbakke ned fra netværksdrevet i forhold til at logge ind, vente på browseren. og lade den hente alle mails. Der er jo lige en anelse mere knald på mit LAN i forhold til at hente det på en www.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-11-07 21:18

Så lidt

Kunne du ændre linken til ar køre på din mit netværks drev.

Kommentar
Fra : Wrongstyler

Dato : 27-11-07 21:27

ja det var intet problem, derinde under kan man bare trykke "gennemse" og vælge det drev ( i mit tilfælde B:) og hvilken adresse.

Drevet står boltet ned i gulvet i kælderen, så hvis nogen skulle bryde ind og stjæle alle computere så får de ikke mails, doks, mp3 og vigtigst af alt alle vores billeder. Og så kostede det kun 800 kr.

Og nu har vi også ALLE tingene liggende centralt så de ikke fylder og roder rundt på maskinerne, jeg er totalt glad for den lille investering.

Kan varmt anbefales

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-11-07 21:30

Dejlig var ikke sikker, havde ikke selv teste det men en god ide hvis der bruge flere computer i huset.

Lige en hilsen til Bille1948