/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad hedder de små kugler??
Fra : sommefuglen
Vist : 2509 gange
100 point
Dato : 26-11-07 11:25

Hej

Jeg har til en messe, købt nogle meget små kugler. De skal i vand og så suger de vand op og bliver større. Man kan så bruge dem til, at pynte med i bunden af en vase, eller i et fad med blomster i. Jeg har dem i sorte og klarer. Desværre fik jeg ikke at vide hvad de hedder er der nogle der kan hjælpe mig??
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 12:39

Jeg har næsten lige smidt en dekoration ud, jeg vidste ikke man kunne genanvende de kugler

Jeg har ledt højt og lavt, men kan ikke lige finde dem, meeen prøv at se i dette link om det ikke kunne ligne dem du efterlyser, jeg kan bare ikke forstå hvis de skulle være vandsugende?? Den dekoration jeg fik var kuglerne godt nok lidt klæbrige, men de var vist ikke våde, planten der var i stod i en holder for sig, så det er måske ikke det samme vi snakker om.

http://www.pireba.dk/dekogrus_og_stroe_mv_34_da/

Du kan også prøve at spørge en blomsterhandler, med et stort udvalg

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 26-11-07 13:42

Hej

Jeg tror ikke det er det samme vi snakker om. De kugler jeg har, er nogle der er ca 2 mm i diameter inden jeg putter dem i vand, men ca 1 cm når de har trukket af vandet. De bliver ikke klisterede, men er bløde og glatte. Ca. 1 dl af disse kulger kan, fylder ca. en vaskebalje, når de har lagt i vand i nogle timer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-07 13:48

Sommerfuglen.... du har ret, det er ikke de samme vi "snakker" om

Så kan jeg desværre ikke hjælpe, jeg har som skrevet før, ledt rigtigt mange steder, uden held, hvis jeg var dig, ville jeg spørge hos blomsterhandleren

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-11-07 17:30

Hvorfor ikke spørge hvor du har købt dem ?
/PG

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 26-11-07 18:28

Vingummi har den samme effekt. og bamse er da også nuttede

Accepteret svar
Fra : bente64

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-07 20:54

jeg har købt nogen i Bilka. Det er godt nok ikke kugler, nærmere noget der minder om perlesukker. De kunne fås i flere farver og blandes indbyrdes.
Dem jeg har hedder Crystal accents

Bente

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-07 05:14

Citat
Hvad hedder de små kugler??

Det ved jeg men det vil jeg ikke nævne i
et åbent fora

Godkendelse af svar
Fra : sommefuglen

Dato : 21-12-07 07:27

Tak for svaret bente64.