/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD er fuld
Fra : kj
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 26-11-07 11:04

HD optager.
Når jeg vil forsøge at kopiere fra HD til DVD skive, skriver den at DVD'en er fuld, skøn det er en hel ny ubrugt skive

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-11-07 11:06

Smid den ud og prøv med en ny.
Har du købt det bllligste af det billige ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-11-07 11:07

Citat
- Ubesvarede 6
- Besvarede 55
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 77

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-07 11:43

Det kan jeg ikke bruge til noget Teil, igår kunne jeg gøre det, men ikke i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-07 13:43

Du skriver ikke hvilken brænder program du bruger, men et forslag kan være at prøve en anden, for eksempel CdBurnerXP gratis, god og nem at bruge: http://www.cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-07 13:49

Jeg har en HD optager med DVD, og det drejer sig om overførsel fra den indbyggede HD til den indbyggede DVD brænder. HD optageren er en AGK, som eller kører upåklageligt, og skiverne jeg bruger er Verbatim DVD+RW, og de er på AGK's positivliste

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-11-07 14:07

Kunne være sjovt at se hvad den siger bagefter, hvis du prøver at slette en af DVDerne

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 26-11-07 15:18

Jeg har haft samme problem, dog fra pc til dvd..... Det viste sig, at der var mulighed i softwaren for at vælge "ignorer medie-type" og vupti det fungerede!

Prøv at undersøge HD´ens opsætning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-07 15:19

Citat
og skiverne jeg bruger er Verbatim DVD+RW

Da det er en RW skive og du mener den er tom - så slet den igen - men med optageren...

Det er garanteret en skive du har slette i komputeren og det er IKKE nok for optageren - den vil selv...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-07 15:21

Nå så lige der stod NY....

Men prøv alligevel - kan være forretningsindehaveren har haft brugt den

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-07 15:22

Det er fordi du har optaget et program, som fylder mere end der kan være på en DVD.

Det eneste du kan gøre er ( vistnok) at finde ud af hvordan man på hd deler programmet i to selvstændige dele, som du så kan overspille til hver sin harddisk.

Når jeg skrev visknok er det fordi jeg ikke ved om der er hd optagere som kan omkode et program til en lavere bitrate, samtidig med at det overføres til DVD. Hvis din kan det, så vil problemet kunne løses på den måde.

Hvis du fremover vil optage lange filmprogrammer, som skal overføres til dvd, så indstil forud optageren så den kører med en lavere bitrate. Det hedder formentlig noget med lp eller ep i din indstillingsmenu.

Det hjælper meget på råddene her i kandu, når spørgeren forklarer ordentligt, hvad det er for en slags udstyr han spørger til.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-07 15:42

Det er en ny skive, jeg har også prøvet med en brugt som jeg har slettet. Det er muligvis det med bitraten. Jeg har optaget forbrydelsen (1 time) i High Qvality, optageren har mulighed for HQ-Sp-og LP. Så jeg vil prøve at tage en time med SP og overspille.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-07 15:47

Jeg skrev til hver sin harddisk, men mente selvfølgelig , til hver sin DVD.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 26-11-07 15:50

Jeg kan godt splitte optagelsen, det vil jeg så prøve.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-07 17:41

En del af disse optagere kan indspille i forskellige tidslængder/opløsninger på en almindelig DVD.
Prøv at ændre den til LP mode, så fordobler du spilletiden, og går ned i VHS kvalitet. (4 timer).
Du har vel husket at formatere din DVD-skive før brug?

Kommentar
Fra : bog

Dato : 26-11-07 23:18

Kode
Jeg kan godt splitte optagelsen, det vil jeg så prøve.

Du skal splitte optagelsen, så der max er 4,3gb der er det der kan være på en dvdskive

Ellers brug duallayer skiver men det kommer til at koste til pjat brug.

Eller en anden løsning hvis det er muligt
pil harddisken ud hdd optageren og sæt den over i pcen, og sæt den tilbage i optageren
ved dog ikke hvilket filsystem der ligger på haddisken

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 27-11-07 09:48

Tak for svaret transor.
Det var bitraten, jeg prøvede at splitte optagelsen i 2, og så kørte det derudad.