/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme mailadresser m.m.
Fra : 1991
Vist : 1484 gange
500 point
Dato : 26-11-07 09:42

Jeg skal en af dage have en bærbar computer som har
installeret Vista. - Jeg kører med XP nu.
Jeg vil have alle mine mailadresser gemt til den nye
computer. Også alle de mails som jeg har liggende.
Men hvordan gør jeg?
Er der andet jeg skal huske?

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 26-11-07 09:45

Jeg skal også gerne gemme mine foretrukne
favoritter på nettet.
Og gerne lidt udførligt - jeg er ikke den store
kender i PC.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-11-07 09:52

1) Hvilket emailprogram er der tale om?
2) Favoritter: Gem folderen med indhold.
Folderen er denne: C:\Documents and Settings\<dit brugernavn>\Favorites
- på dansk ligner stinavnet dette...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-11-07 09:54

Bruger du Outlook Express? Så åbn adressekartoteket gå i Filer - Exporter - Adressekartotek find den sti hvor du vil gemme det (sikker i Dokumenter) - tryk Gem. Derefter flytter du mappen med adressekasrtoteket over på flytbar disk (sådan har jeg gjort)

Dine foretrukne finder du i Stifinder, marker mappen - højreklik og tryk på send til en flytbar disk.

Clou

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 26-11-07 10:14

Jeg bruger Stofas Webmail - jeg er på Stofanet

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-11-07 10:19

Så står jeg af, ved ikke hvordan du kopierer fra webmailen.

Clou

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 26-11-07 10:24

Mails og adresser kan eksporteres.
Søg i hjælpen, i det program du benytter. (bare åben mailprogrammet og tryk på F1 tasten...)
Skriv "eksporter" og læs hvad der skal gøres.

Ang. eksport af "Foretrukne", så åbn din internet browser.
Hvis det er Internet Explorer 4, 5 eller 6, så klik på "Filer" og vælg "Importer og Eksporter".
Hvis der er --- " --- så tryk først på ALT tasten og vælg "Filer" og "Importer og Eksporter"...

/Peter

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 26-11-07 10:25

Hey - hvis du bruger en webmail, som du læser ONLINE.
Altså hvis du ikke henter mails til Outlook Express eller Outlook, så skal du ikke gøre noget!

Du kan læse dine mails lige meget hvor du befinder dig i verden og det betyder intet, at du skifter pc. Alt du skal gøre er at huske adressen på serveren (eks. www.stofanet.dk/webmail) og dit brugernavn og din adgangskode.

/Peter

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-11-07 10:28

Ja, selvfølgelig har du ret i det med adressekartoteket perterbech - så langt tænkte jeg slet ikke før, da jeg svarede, til trods for at jeg ofte læser/sender mails fra Webmailen - måske er jeg kommet for tidligt op

Clou

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 26-11-07 12:19

Jeg ville ligeledes huske:

1. evt. webbanknøgle
2. Digital signatur
3. Dokumenter
4. Foretrukne websider
5. Dokumenter på skrivebordet der ikke ligger i mappen dokumenter med alle dine andre personlige filer.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 26-11-07 12:50

De ovenstående har ret, hvis ikke du bruger Outlook eller Outlook Express skal du ikke foretage dig noget som helst, dine adresser og mail ligger ude på serveren og du kan læse dem og sende nye til dine kontakter fra din nye Vista computer, hvis du også har nogle foretrukne internet sider gemt i Internet Explorer, og gerne vil have dem over på den nye Vista maskine, så skal du have mappen kopieret over på en cd eller en usb hukommelses stik, klik Start - åben Denne computer - åben drev (C:) - åben Documents and settings - åben mappen med dit navn, der ligger Foretrukne, klik på (marker) Foretrukne og klik ovre til venstre på Kopier denne mappe, så åbner en stifinder vindue hvor du vælger der hvor du vil kopiere til, for eksempel usb stik, den har et drev navn, den jeg har i lige nu hedder Ny enhed (I:) marker den og klik på Kopier, så når du har fået din nye computer sætter du usb stikket i og kopierer mappen over, i Vista finder du dine foretrunkne sider ved at klikke på Start, det er den runde knap med Windows flaget, klik på Computer åben C drevet - åben Brugere - åben mappen med dit navn, der ligger en mappe som hedder Favoritter åben den og kopier alle dine gemte sider derind, det virker og er afprøvet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-07 12:54

Ja som scheidelin01 skriver, alt det kan kopieres over og sættes ind på din nye maskine, jeg håber det er beskrevet forståelig, ellers spørg mere

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 26-11-07 13:07

Når du kører XP kan du gå i:

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Guiden overførsel af filer og indstillinger.

Der kan du selv vælge hvad der skal overføres og hvor det skal overføres til, PC - CD m.m

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-07 03:17

Hej jeg fandt noget her, som du kan få brug for til overførsel, til din nye Vista maskine: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2B6F1631-973A-45C7-A4EC-4928FA173266&displaylang=da

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 28-11-07 13:32

Tak for svaret o.v.n..
Der skulle have været flere som fik point -
for der var mange gode forslag.
Tak for det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-07 20:27

Selv tak har du fået din nye Vista computer