/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dvd optager med harddisk
Fra : Nuserpigen
Vist : 685 gange
300 point
Dato : 26-11-07 04:31

Hejsa

Jeg er på udkig efter en dvdoptager med harddisk....

Er der noget specielt man skal tænke på, når man køber sådan en fætter?

Nu tænker jeg på, at alt bliver så digitalt i tv osv...

Jeg vil gerne have en, hvor det er muligt og redigere i optagelser...

På forhånd tak

Venlige hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 26-11-07 07:08

Overførsel til andre medier:
Vi har en der kan overføre til DVD, men jeg savner at kunne overføre direkte til anden PC

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-07 07:59

Jeg har en Eltax som laver flotte billeder og hvor man i princippet kan redigere. Men det er meget besværligt at redigere via fjernbetjeningen. Så besværligt at jeg i praksis indskrænker til at korte for meget optaget af i begge ender.
Desværre støjer den meget fra en indbygget blæser.

Hvis jeg skulle købe en vy ville jeg lægge vægt på , at den er næsten lydløs , og at den har digital tuner. Det sidste kan undværes, hvis man har kabeltv.
Direkte forbindelse til computernetværk for overførsel af filer, gerne trådløst, kunne også være smart. Så er der heller ikke behov for at redigere på optageren, når man kan gøre det på computeren.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 26-11-07 08:27

Jeg ville også lægge vægt på en HDMI-udgang, da den i princippet allerede er forældet hvis den ikke har det. Opskalering til 1080 er også rart hvis man har en fladskærm. Digital tuner er nok også godt, hvis du også skal bruge den om to år selvom du har en dekoder boks. Ellers kan man jo kun optage og se det samme program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-07 08:41

Lige en pudsig indskydelse...

Hvorfor ABSOLUT med harddisk når du vil redigere.....

Det er 20 gange nemmere på en DVD (redigering er nu bedst i PC)

Så det er lidt dobbeltarbejde først at lægge det på HD og derefter kopiere til en DVD du så skal redigere....

Og 20 blanke DVD skiver er nu billigere end en HD

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-07 10:48

Fordelen ved en harddiskoptager er, at du på tv ser et program og harddiskoptageren kører på et andet program - harddiskoptagen den "gemmer så op til de sidste 6 timer fra kanalen den er sat på" - er der noget du vil se på det program som harddiskoptageren kører på så spoler du bare tilbage på tidslinien på harddiskoptageren til det du vil se. Denne tidslinie bliver først slettet nå du skifter program. Du vil også kunne gemme fra tidslinien, hvis du ønsker det og ikke har indstillet optageren til optagelse.
Du vil med enhver direkte udsendelse du ser via optageren kunne sætte den på pause, f.eks når telefonen ringer, eller du skal på toilettet, og starte igen fra det punkt du satte den på pause, så medens du ser programmet med den tisforskydelse på grund af telefonen fortsætter optageren med at optage programmet direkte på tidslinien også, så du ikke går glip af noget.

Herudover har du selvfølgelig mulighed for at optage til harddisken direkte, på nøjagtig samme måde som med en vidio og se programmet når det passer dig direkte fra harddiskoptageren.

Du vil opdage at det er de færreste programmer du har behov for at gemme på en DVD.

Du har to muligheder - at optage direkte til harddisk - eller på DVD. Jeg bruger altid at optage til harddisk - og så enten sletter jeg det når jeg har set det - er det noget jeg vil gemme så lægger jeg det på DVD direkte fra harddisken.

Jeg har en Phillips DVD3450H som er meget lydløs og opfylder det behov jeg har - og de fleste optager kan du redigere.
Det eneste man skal huske er, at lukke DVD'eren ellers kan du ikke bruge den på f.eks din computer.

Det var så mine erfaringer med en DVD/harddiskoptager. Og de fleste har de muligheder jeg har beskrevet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-11-07 02:02

Hejsa

Tak for svarene

Det som jeg vil bruge den til er som bentjuul skriver:

"Du har to muligheder - at optage direkte til harddisk - eller på DVD. Jeg bruger altid at optage til harddisk - og så enten sletter jeg det når jeg har set det - er det noget jeg vil gemme så lægger jeg det på DVD direkte fra harddisken. "

Jeg vil kunne redigere (eller lave en afspilningsliste) sådan at hvis jeg vil have noget brændt på dvd fra harddisken, kan jeg slette de skide reklamer der efterhånden bliver vist i alle programmer....

Hilsner fra Nuserpigen

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 27-11-07 02:36

I vores Phillips kan man sagtens redigere reklamerne væk, og herefter kopiere filmen til DVD. Jeg tror du kan det på de fleste HD-optagere. Men det er utroligt sjældent at det ryger over på DVD - som regel sletter jeg film/program når vi har set det/dem.

Vi optager gerne i næsthøjeste kvalitet, da jeg ikke kan se forskel i forhold til højeste kvalitet.

Det er en genial tingest som vi nødigt ville undvære. Specielt hvis vi sidder og ser en god film direkte fra en af TV stationerne og telefonen ringer - så trykker vi bare på pauseknappen - taler - og fortsætter så med filmen med den forsinkelse, som samtalen har taget i, forhold til det egentlige tv program.

Glæd dig - du vil ikke undvære den igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-11-07 03:00

bentjuul, tak for input... Vil lige kigge på den Phillips maskine så....

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 29-11-07 18:50

Tak for svaret bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-11-07 18:55

Selv tak - håber du finder den rigtige for dig.

//bentjuul