/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Størrelse på Flash animation
Fra : Franko
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 10-02-03 16:33

Hej med jer,

Jeg skal have gjort størrelsen på min Flash-animation mindre, da den fylder meget lige. Selve animationen fylder ikke ret meget, men hvis jeg f.eks. smider den ind i Frontpage (som et plug-in) skal den gøre meget stor før man kan se den rigtigt...
Hvordan beskærer jeg denne, så der ikke er alt det overflødige plads?

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 10-02-03 16:36

Øhm... Hvor stor er din flash-animation i pixels? Så kan jeg sagtens komme med et svar.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 10-02-03 16:44

Nå men... Du skal finde ud af, hvor stor din flash-animation er og indsætte følgende i Frontpage (lad være med at bruge nogle import-funktioner, plugins etc.)
Du vælger fanebladet <html> i bunden af Frontpage og indsætter koden der, hvor du vil have at flashfilen skal være. Der, hvor der tår: test.swf (2 steder) skriver du navnet på din flash-film. Der hvor der står width og height (2 steder) skriver du så den ønskede størrelse på din flash-film.

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="test" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="test.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="test.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="test" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

Kommentar
Fra : Franko

Dato : 12-02-03 16:02

Tak...men det kan ikke løse problemet. Hvis jeg gør ovenstående, bliver animationen bare mindre på sitet.
Der er meget overflødig baggrund på animationen - det er det der skal væk...

Håber stadig I kan hjælpe!

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 12-02-03 16:22

Du kan ikke bare skære en flash-fil over... Så skal du ind og redigere i filen i Flash MX. Du kan evt prøve at oploade filen, så jeg bedre kan se, hvad du mener.

Kommentar
Fra : Franko

Dato : 13-02-03 13:18

Jeg er klar over at man ikke bare kan klippe en flash-fil over, og jeg har også .fla'en.
Det er bare den overflødige sorte baggrund jeg skal have væk...

Tak for tålmodigheden

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 13-02-03 13:42

Prøv at oploade den et eller andet sted sammen med fla-filen, så jeg kan hente den og se, hvad der er galt.

Kommentar
Fra : LordFenriz

Dato : 14-02-03 08:09

Hvor meget du stor du gør din Flash fil på siden har ingen indvirkning på om den tager længere tid at loade...

om du kører 200 x 200 eller kører 100% x 100% gør ikke Flash filen større.

Dette Script virker fint...

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="100%" HEIGHT="100% id="eks 01" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="Din Flashfil.swf">
<PARAM NAME=quality VALUE=high>
<PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="Din Flashfil.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH="100%" HEIGHT="100%" NAME="Din Flahsfil" ALIGN=""TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</EMBED>
</OBJECT>

Vis din Flash fil fylder for meget kan man bruge et program der hedder Optimaze som du kan finde på http://www.erain.com/ det er et genialt program der kan reducere din Flash fil med på til 60% uden at
det ødeligger kvaliteten..

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 22-07-03 14:44

ok..

Kommentar
Fra : daidalos

Dato : 08-08-03 03:33

Hej,
Prøv dette program for at optimere swifen:
http://www.swishsoft.com/swiftoptimizer.htm

hilsen
d.

Kommentar
Fra : www.haldpower.dk

Dato : 23-11-04 13:44

du kunne sige quality médium eller low og så fylder filen mindre