/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Ørkenrotter og katte?
Fra : Kapaya
Vist : 805 gange
20 point
Dato : 25-11-07 20:11

Hejsa...

Jeg kunne godt tænke mit at høre fra folk der har erfaringer med katte der lever sammen med ørkenrotter eller andre små gnavere. Grunden er at jeg har to ørkenrotter stående i et bur inde i stuen...og nu vil jeg rigtig gerne have mig en kat!
Spørgsmålet er om det nu også går, når jeg har de to små pus? Jeg ønsker ikke at de skal lide bare fordi jeg vil have en kat, de kom trods alt først.
Så jeg ville rigtig gerne høre fra jer som har erfaring med katte og ørkenrotter eller andre små gnavere.
Det jeg jo allerhelst ønsker er at høre om de gode råd til hvordan I får det til at fungere, da jeg rigtig gerne vil have mig en kat... :)

MVH.

Kapaya c",)

Accepteret svar
Fra : diskaen

Modtaget 20 point
Dato : 25-11-07 20:17

GRATIS MAD__ ville min kat sige/ tænke.
Medmidre de sidder i et bur
Og alligevel, sidder katten og VENTER___
i tlfælde af at katten ''lærer'' selv åbne buret.

MEN GO fornøjelse___

Kommentar
Fra : diskaen

Dato : 25-11-07 20:19

Ellers SKAL du regne med et TOM OG JERRY / show.

MEN ville ALDRIG tilråde dig at lukke dem ud ? sammen.

Godkendelse af svar
Fra : Kapaya

Dato : 25-11-07 20:19

Tak for svaret diskaen.

Kommentar
Fra : diskaen

Dato : 25-11-07 20:21

NÆRIGT menneske

Kunne du ikke vente på flere GODE råd___
dettte var KUN hvad jeg / min kat ville gøre

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 25-11-07 20:22

jeg fatter intet af det her halløj....

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 25-11-07 20:24

Lorte side, det er jo ikke til at finde ud af noger herinde, sorry...

Kommentar
Fra : diskaen

Dato : 25-11-07 20:30

Tag en nerve pille _ og ellers TAG det roligt.

Du har selv klikket på et eller andet___

Men vent_____mange der SIKKERT har katte + mus/ rotter sammen.

Og + alt det andet, du kan IKKE fjerne et INSTINGT
på et dyr.

Kommentar
Fra : Hundebørnehaven

Dato : 26-11-07 11:02

Helt enig Kapaya - jeg fatter heller ikke noget...men jeg vil da give min erfaring videre!
-Man kan da godt sig, at mine katte lever med små kryb som mus og rotter... de bor bare udenfor! -og mine 7 katte er både ude og inde ...og kommer jævnligt med mus og rotter.

Man har da set katte en sjælden gang bo med både fugl, marsvin, mus m.m., men gennem de over 20 år jeg har haft katte ...rigtig mange katte, vel over 100 har ingen af mine kunne tåle det, de bliver så stimuleret af! ...noget pusler.

Engang vovede jeg pelsen med at købe et stort voliere og 13 fugle....stakkels fugle, en af kattene fik alligevel hevet en fugl gennem træmmerne og kun fjer lå tilbage. Jeg havde på det tidspunkt 9 katte.
Det stressede både katte og fugle og så sandelig også os i familien, for kattene kunne ikke lade være. Så efter ikke så længe fandt jeg en der kunne overtage voliere og fugle

Så Kapaya! -Jeg tror ikke det er nogen god ide!

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 28-11-07 12:12

Tak for henvendelsen

Kommentar
Fra : Jackie79b

Dato : 21-12-07 06:08

Du kan godt have ørkenrotter og kat på samme tid, men det kræver at du køber et akvarium/terrarium og laver et katte-sikret låg til det. Låget kan være en træplade med en million-milliarder huller eller et tætmasket-trådnet. Lågets konstruktion skal kunne holde til at katten ligger der - for det vil den gøre på et eller andet tidspunkt.
Fordelen ved at have ørkenrotter i et akvarium er at du så også kan give dem mere bundmateriale -hvilket de jo elsker at grave i. Du undgår også at de bider i tremmerne og hvis de går i et terrarium. Et akvarium kan du købe billigt brugt.
Men har du tænkt på at en kat bliver ret gammel? En indekat bliver nemt mere end 10 år - det forpligter jo

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 14:27

Jeg har haft kat & ørkenrotter samtidig, meget humoristisk, både ørkenrotter og kat syntes hinanden var meget spændene at kigge på, og katten gjorde aldrig ørkenrotterne noget (: så det kan du sagtens, katten skal jo bare lærer at buret er forbudt at komme ned i. (: