/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Titel på børnebog
Fra : Funambulist
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 25-11-07 19:03

Hej
Jeg vil gerne købe en bog som jeg selv læste engang til min 10årige søster som læser rigtig meget.

Men - jeg kan ikke huske hvad den hedder.
Det er faktisk en serie, tror der er 4 bøger, måske er der kommet flere siden.
Det er forholdsvist letlæste bøger, som handler om en pige, der bor med sin familie under en herremand, som de selvfølgelig arbejder for. De er gode venner med en gammen kone, som folk tror er heks, men som de alligevel køber urter og får råd hos. Hovedpersonen blev "oplært" af denne kvinde og overtog hendes hverv da hun døde. Få episoder jeg kan huske er noget med at hun finder en harekilling, og at der kommer en vigtig person på besøg i egnen og de skraber mugget af smørren. på forsiden af en af bøgerne er der et tegnet billede af en pige der sidder med haren.

Jeg håber virkelig I kan hjælpe med titel og evt. forfatter på trods af de sparsomme oplysninger. God søndag

Kommentar
Fra : diskaen

Dato : 25-11-07 19:25

Hvor gamle er de bøger, har nogle der minder MEGET om dem.
Men er de udkommet som en SERIE, tvivler jeg på det er det du mener.
Da det jeg tænker på er små Historier, for sig selv.
Også meget NEMME at læse, hvis man ikke har den store ! tålmodighed
Men skal gerne sende det jeg har ???

Er her ''kun'' i dag::
Så smid en PM