/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Exporter side til pdf
Fra : ostemanden
Vist : 494 gange
300 point
Dato : 25-11-07 17:18

Hej!

Jeg skal bruge lidt hjælp...

Jeg vil gerne kunne eksporterer en side til en pdf fil, som bliver gemt på serveren "on-the-fly"...

Altså, vi har en side "page.php" her skal der være en knap hvor der står "Export to PDF" f.eks... Når man klikker på den laver den med det samme en fil "page.pdf" f.eks. og smider alt hvad der er på page.php ned... Bemærk at der er server-variabler på page.php (altså vars som $_POST['var']) osv...

Hvordan gøres dette?

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 25-11-07 17:32

Jeg har gode erfaringer med FPDF (http://www.fpdf.org), som gør det let at lave PDF filer fra PHP.
Den kan dog ikke gøre præcist det, som du ønsker, men jeg tror også, at det bliver svært at finde noget, som kan det.

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : LRønning

Dato : 25-11-07 18:55

inde på adobe's hjemmeside kan du se hvad du skal bruge.

Kommentar
Fra : LRønning

Dato : 25-11-07 19:42

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=172

Lav PDF dokumenter nemt og hurtig
PDF format er den eneste standart som er en sikker udveksling med
elektronisk dokumenter i verdenen.
CutePDF Printer er free PDF skaber
Den installer sig selv som en "printer" . Det gør det muligt i praktisk talt
alle Windows systemer
(du skal kunne printe) at lave PDF dokumenter med billeder og tekst .
Du laver din dokument i f.eks Word og beder den om at printe , nu kommer din
print sti op , og her
finder du icon på din printer + PDFprinter , klikker på PDFprinter , nu
popper en ny vindue op og
spørger havd filen skal hede , skriv navnet og klik gem . Du har nu lavet en
PDF dokument JP

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-11-07 20:36

Bjerner:
Ja, den har jeg selv rodet lidt med, men den kan ganske rigtigt ikke det jeg har brug for...

LRønning:
Jeg tvivler på adobe kan hjælpe mig her, da det kun er rettet mod den clientbaseret side, og jeg søger efter noget på den serverbaseret side.
Og jeg tror iøvrigt du har misforstået mig... Jeg kan ikke bruge CutePDF printer, idet det kræver brugerinputs...

Det jeg skal bruge er noget så den automatisk generer end pdf fil at den pågældende side og smider den side ned i et pdf dokument... Og alt skulle gerne foregå med "1 klik"

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 03-12-07 09:33

Prøv dette (fra http://dk.php.net/header):

<?php
// We'll be outputting a PDF
header('Content-type: application/pdf');

// It will be called downloaded.pdf
header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"');

// The PDF source is in original.pdf
readfile('original.pdf');
?>

Kommentar
Fra : Runemadsen

Dato : 20-12-07 16:29

Jeg har ikke selv arbejdet specielt meget med det, men for kort tid siden, skulle jeg bruge noget lignende, og kom frem til følgende...

http://html2fpdf.sourceforge.net/

tror det er det du skal bruge..

Det skal siges at deres faq, er meget nyttig.. held og lykke med det