/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ODD and LCD replaced
Fra : jens1581
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 25-11-07 17:13

Jeg har haft en bærbar computer til reparation ved Bilka
Den havde problemer med at skærmbilledet pludselig blev "spejlvendt" i farverne samt en defekt på DVD skuffen

Nu har jeg fået den tilbage med følgende bemærkning
ODD and LCD replaced

Hvad har de lavet og hvorfor er mit lydkort nu helt elendigt.
Jeg kan ikke få lyd på og når jeg bruger høretelefoner skratter det blot
Jeg har forsøgt at skrue op for lydnstyrken men intet hjælper

Jens

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-11-07 17:29

LCD er skærmen, der er skiftet. Det andet ved jeg ikke hvad er.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-11-07 17:38

ODD er Optical Disc Drive

Så de har skiftet DVD drevet

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-11-07 17:41

Problemmet med lyden, er det også hvis du hører lyd fra nettet, eller er det kun når du afspiller i DVD-drevet ?

Kommentar
Fra : jens1581

Dato : 25-11-07 18:27

Problemerne med lyden er der altid
F. eks. spiller min søn spil på computeren og der kommer "ikke en lyd"
Når han tager hovedtelefoner på kan han høre lidt skratten

Jens

Kommentar
Fra : jens1581

Dato : 25-11-07 18:42

Jeg glemte at sige at ldproblemet er der hele tiden også når det ikke afspilles fra DVD drevet men bruges lydfiler der er lagt på computeren

Jens

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-07 20:40

Du kan jo se om du har nogle gule mærker i " Enhedshåndtering ", men kan ikke rigtig se hvorfor der skulle være sket ændringer når der bare er sket en udskiftning.

Hvis der ikke er ændret i softwaren så lyder det jo til at der er sket noget med Hardwaren under reparationen. Og så må det være en OM`ER for Bilka.

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 25-11-07 22:15

Lad være med at bruge tid på det. Aflever computeren til Bilka og få dem til at fikse den.
/Peter

Kommentar
Fra : jens1581

Dato : 26-11-07 18:05

Jeg var en tur i Bilka
Det viste sig at det var en software fejl som skyldtes at reparatøren havde opdateret computeren
Hvis den blev sendt til reparartio skulle jeg betale 350 kr da det ikke var en hardwareproblem
Så jeg fik dem ovetalt til at installere driveren fra nettet og nu virker lydkortet igen

Tak for alle for hjælp

Godkendelse af svar
Fra : jens1581

Dato : 26-11-07 18:06

Tak for svaret WinXPeter.