/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 3 2004
Fra : blendstrup
Vist : 2433 gange
100 point
Dato : 25-11-07 14:38

hej
er der nogle der kan fortælle mig hvor/hvordan, man udskifter pollenfilteret i en mazda 3

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-07 14:49

Såvidt jeg er orienteret - bag hanskerum.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-11-07 15:16

Står det ikke i instruktionsbogen ellers spørg når du køber det nye.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-07 15:31

Citat
ellers spørg når du køber det nye.

Det hører normalt med under service - og så ny en bil kommer vel til service ????

Har den klimaanlæg ????

Ellers er det slet ikke sikkert der er noget....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-11-07 17:26

Jeg mener og huske at du skal tage hanske rummet ud og da ser du en luge der er lukket med clips eller skruer.Men jeg har set på nogle mazdaer at det er en bjælke foran lugen så den ikke kan åbnes.Da har jeg set at nogle har skåret en bid af bjælken foran lugen for at komme til.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-11-07 17:30

Du skal heller ikke blive overrasket over at det ikke er pollen filter i din bil.Har set flere som det ikke er på.Både med og uden klima anlæg.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-07 17:38

Citat
Har set flere som det ikke er på.Både med og uden klima anlæg.

Er du sikker på det - det er mig bekendt lovbefalet hvis den er med klima.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-11-07 18:36

Mulig at det har vært pollen filter,men jeg kunne ikke finde det.
alimak

Accepteret svar
Fra : Always8382

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-07 22:04

Det er super bøvlet...

Hør her, er mazda mekker...

Det sidder i passagersiden, du tager bundpladen under handskerummet af. Der kommer nummer 2 sikringsboks frem. - Den skal afmonteres med alle stik. Derefter skal holderen, der holder sikringsboksen af, den sidder med to 10'er møtrikker inde i bunden. Så kan du komme til lugen, hvori pollenfilteret sidder i. Det sidder med en 3-4 stjerneskruer, som er er lidt trælse at komme til. Så er bare at tage filteret ud, som sidder inde i "boksen"(altså i midterkonsolen, nede ved fødderne i passagersiden). Når det er skiftet skal du montere dele i samme rækkefølge. VÆR opmærksom på at bilens ruder skal kodes bagefter, eller mister du både auto funktionen, og styringen af alle ruder fra førersiden. Skriv igen hvis du vil vide hvordan man gør det, mange giver op allerede når de hører hvor bøvlet det er. Når vi er i form kan vi gøre det på mellem 20-30 min. Det er ikke lige til...

Håber du fik noget ud af dette...

Klaus

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 26-11-07 22:07

Forresten det sidder i alle 3'ere, selvom man som mekaniker håber de har lavet en udtagelse, for det er træls...

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 28-11-07 01:49

Tak for svaret Always8382.

Det var et et godt og kontant svar Tak for det.
hvordan koder man vinduerne igen er det noget man selv kan gøre ?uden indstrumenter ?